2020. október 7., szerda

mekkora tűt ajánlasz a fonalhoz?


Sokszor kérdezik tőlem, mekkora tűméretet ajánlok a fonalaimhoz és én hűségesen és kitartóan hárítom a konkrét választ. Persze minden fonalmérethez van egy általános ajánlás, de saját tapasztalatból tudom, hogy nem mindegy:

- lazán vagy szorosabban kötsz-e az átlagosnál,
- milyen anyagú tűt használsz,
- milyen kötésképet igényel a konkrét kelme (zoknit köthetünk kettes tűvel, ugyanabból a fonalból csipkét ötössel),
- mekkora tűméret kell, hogy az adott minta adott kötéspróbájához kijöjjenek a szemek,
- de még az sem mindegy, aznap épp mennyire vagy stresszes vagy zen. :)

Példaként mutatom a folyamatban lévő kötéseim egy részét.
A fingering vastagságú (400 méteres) pulcsi nyakát hármassal kötöttem, a mintás részt négyes tűvel, a pulcsi testét három és felessel.

A Mrs. Painterman kendő sport vastagságú fonalból készül (280 m), négyes tűvel kötöm.

A lilás kardigán már DK vastag fonalból lesz (200 m), a kötéspróba számaihoz mégis négyes tű kellett.

A sapka szintén DK, azt viszont hármas tűvel kötöm, hogy elég szoros legyen.

Ember legyen a talpán, aki ilyen körülmények között mer és tud látatlanban nem általános tanácsot adni, igaz?

Ami pedig a tűimet illeti, legtöbb a cserélhető tűvégekből van. Visszakerestem a leveleim között, az első darabok még a kototu.hu megboldogult lánykorából származnak 2011 magasságából. Készletet sose tudtam venni, mert olyan lazán kötöttem évekig, teljesen felesleges lett volna négyesnél vastagabbat venni. Aztán egyszer megláttam a HiyaHiya készletet a Bilum oldalán, abból volt direkt kicsi méret, beruháztam rá. Vannak tűvégeim a Gombolydából is, legutóbb pedig a Banyuci boltból töltöttem fel a készleteket. :) Ezek mellett totál rákaptam a fix négyszögletes KnitPro tűkre, azokat is szívesen használom.


LinkWithin

Related Posts with Thumbnails