2020. október 13., kedd

fonalból sose elég!

Napok óta halogatom ezt a blogbejegyzést, de most már muszáj ezeket a szép képeket megmutatnom nektek! :)

Szegény rokkám elárvult gyerek volt az elmúlt hónapokban, de most sikerült három új fonalat fonni, mert hát tudjuk, fonalból sose elég. :)

Előbb az Erikától kapott rolágokat fontam meg a leggyorsabb tárcsán. Érdekes élmény volt, egy merinóból és egy selyem-merinóból áll, így kétféle tapintású és kicsit kétféle vastagságú is lett a végeredmény. Szőni szeretném. Majd. Egyszer. :)

A végeredmény 106g/490m lett, navajo cérnázással.

Sose fontam még polwarth-ot és mivel nemrég festettem pár szalagot, kipróbáltam. Az első adag szinte megfonta magát, hosszában kétfelé szedtem, az egyik ágat megfontam, ahogy volt, a másikat öt vékonyabb részre szedtem.



A végeredmény elég tömör lett, 85g/195m.

És mivel mint utóbb kiderült, kicsit összezavarodtam a számolásnál (egy hiba miatt azt hittem, nagyon-nagyon összeugrott a cérnázott fonal az egyágúhoz képest), gyorsan belekezdtem egy másik, szintén saját festésű darabba is:

Ez is fraktál, de a vastagabb szálat színek szerint széttépkedtem és a világos rózsaszíntől haladva a bíborig, majd a kéket sorra fontam, majd összecérnáztam a másik féllel, amin rövid szakaszok követik egymást. 

Ezt kicsit vékonyabbra húztam, így végül 84g/263m lett. 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails