2019. december 27., péntek

körsálnak indult, a kör lemaradt

Az úgy volt, hogy nagyon szerettem volna ebből a saját festésű. saját fonású hosszan átmenetes fonalból valami szépet készíteni. 


Persze sokáig a kötés játszott, aztán azt terveztem, a szövőkereten szövöm meg, aztán addig húztam, míg megérkezett a szövőszék. Akkor már nem volt kérdés, hogy mintás cowl lesz.

Jó pár hónapja vettem két gombolyag Himalaya Lanalux800-at, kifejezetten felvetéshez. Hát... Mellette szól a vékonysága (800m/100g) és az ára, cserébe viszont elég szöszös és nyúlik, mint a fene. Nem mondom, hogy soha többet, de sajnos nem lett a kedvencem. Pedig nagyon drukkoltam neki.

Mintát a handweaving.net oldalon találtam (#26715). Ez már a harmadik projekt (a másik kettőt is mutatom hamarosan:)), amit rendesen előkészítettem. A mintát kis méretben kinyomtatom és a szövőszékre ragasztom.

A "liftplan"-t (ami megmutatja, egy-egy sorban melyik nyüstöket kell felemelni - vagyis a hozzájuk tartozó csipeszt lenyomni) átrajzolom egy excel táblába, amit szintén kinyomtatok és megy az is az Ashfordra. 

A csipeszeket is beszámoztam, így sokkal, de sokkal könnyebben tudom követni a mintát.

Próbáltam a tervezgetésnél úgy számolni, hogy elég legyen a fonal és lehetőleg az összes szín belemenjen, dehát tudjuk, kezdő vagyok még. Úgyhogy kockáztattam és bíztam a jó szerencsémben. 
 

A szerencse forgandó és én félig nyertem. 

Az összes fonalat elhasználtam ugyan, cserébe viszont egy kicsit rövidebb lett a tervezettnél. 

Hagytam magamnak úgy egy órányi önsajnálatot, aztán dobtam a cowl ötletét. 

Eldolgoztam a széleit, kapott egy takaros, rövidre vágott befejezést

és egy hagyományos, egyik fele elöl, másik hátul típusú sál lett.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails