2019. július 5., péntek

Tour de Fleece 2019. - nulladik nap :)

Évek óta vágyakozva nézegettem a tour de fleece*-es posztokat a külföldi fonók oldalain, de se időm, se magyar társaságom nem volt rá. Idén viszont ráakadtam egy magyar csoportra a fb-on, időm is akad, sőt, pont most leszek alkotói szabadságon, szóval minden adott arra, hogy végre hajtsunk egyet-kettőt Gusztival. :D


Holnap indul a móka és ma végre jutott időm átnézni a gyapjakat. Aki ismer, tudja, hogy hajlamos vagyok bilibe lógatni a kezem, biztosan most is túlterveztem magam, de kit érdekel? :D Egy ideje vágyom sk fonott pulcsikra és kardigánokra, úgyhogy ezeket szedtem elő a ládákból főleg.

Ez a rózsaszínes-mályvás kupac manópostás szerzemény.

Ők az idei Kacskaringóról valók, ultrafinom gyapjak, a lilás több, a szürke kevesebb. Fair isle pulcsit szeretnék majd belőlük.

Ez a színátmenetes kupac egy elrontott festés eredménye, elővettem, de szerintem majd csak akkor fonom meg, ha már lecsökkent az átlaghőmérséklet 30 fok alá, nincs kedvem egy kupac alpakához tapadni izzadtan hetekre. :D :D

Ez a kupac a legesélyesebb jelölt. Rég szemezgetek a combospininggel, aminek az a lényege, hogy hasonszőrű (ha-ha), de teljesen különböző gyapjakat dolgozzunk össze egy (remélhetően) harmonikus fonallá. Réóta gyűjtügetem a lehetséges résztvevőket, ők az első befutók, van itt gyapjú Kinga barátnőmtől, Adritól a tavalyi Kacskaringóról, Enikőtől... Kíváncsi vagyok, mi lesz belőle!

Hogy gyakoroljam még egy kicsit a vastagabb fonal fonását, ezt a két szalagot fogom kezdésként megfonni és összedolgozni.

Ő pedig a technikai kihívásom, sosem fontam még kézzel kártolt battot, ideje kipróbálni. :)

Teli a bili meg a pelus is, de nem verseny ez, úgyhogy nem lesz gond. Amennyit sikerül, annyit sikerül. Holnap kezdünk, ha végeztem, mutatom, mire jutottam! 

*Nagy vonalakban a kezdeményezés lényege, hogy a Tour de France ideje alatt - a verseny rendjét követve - a fonók online közösségekbe szerveződnek és fonnak, minél többet. Mindenki önmagával versenyez, nem kell másokat legyőzni. :) Ha érdekel, gyere a csoportba, még nem késő! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails