2019. szeptember 6., péntek

első rolágok!!

Figyelem-figyelem! Hosszú poszt jön, sok szöveggel, még több képpel, tessenek felkészülni a maratoni olvasásra! :)

Szóóóóóval. Nagyjából mióta van rokkám, azóta szeretnék kártolódobot.. Igaziból mindig azt éreztem, szeretném én, de az árához és a méretéhez képest nem használnám ki igazán... Tudtam, hogy létezik a blending board, de azt meg kicsinek éreztem, macerásnak, nem igazán keltette fel a figyelmemet.

Aztán pár hete újra rákattantam a Knitting Expat csatornára, régebben követtem, mikor még New Yorkban éltek, aztán egy digitális nagytakarítás bedarálta őket is. :) Időközben Mina kapott egy rokkát Kromskiéktól és az elmúlt hónapokban rengeteget font - nem is akárhogyan! És biza' beújított egy keverőtáblát. Nagyjából a harmadik vlogja alatt már tudtam, hogy nekem ez kell, nem is gondoltam volna, hogy ilyen klassz és használható rolágokat lehet vele készíteni. A végső megerősítés a Tour de Fleece csoportból jött és némi hezitálás után meg is rendeltem. Idejét se tudom, mikor voltam ennyire lelkes kreatív téren. :)

Igen ám, de az új eszköz újféle megközelítést is jelent. Eddig főleg csak topokat fontam (az a hosszú szalaggyapjú:)), ehhez viszont lehet használni színes kis darabokat, csillogó szálakat, selymet és alpakát és... Igen, durva vásárlás és festés következett. Csak pár kép, ízelítőül:))



Aztán végre nekiestem a táblának. Nem is én lennék, ha első körben nem egy jókora adag feketéhez nyúltam volna. Kiegészítettem egy sárga, egy pink és egy liláskékes, saját festésű darabbal, aztán vettem egy nagy levegőt és elkezdtem töltögetni a gyapjakat, szépen, sorban.


Nem mondom, hogy egyből csodásan ment a dolog (először úgy beszorultak a kis pálcák, azt hittem, kukázhatom is rögtön..:))), de a negyedik adag végére már egészen belejöttem.

Hát nem csodásak ezek a csigák? Fogalmam sincs, mi fogott meg annyira bennük, de odavagyok értük! 


Miután kigyönyörködtem magam bennük, csak fonni kellett. Alapvetően nagyon lazára készítem a fonalaimat, ez az előkészítés viszont sokkal stabilabb szerkezetet eredményezett.


Mivel elszórtan vittem fel a táblára a színeket, a végeredmény is egy már-már akvarelles hatású fonal lett, imádom!

122 gramm lett, 478 méter. Kendőnek szántam, de lehet, hogy kötött cowl lesz belőle, majd meglátjuk.

Nagyon izgatja a csőröm, milyen lenne, ha ugyanilyen színekből, de kicsit csíkosabbra készíteném a táblát, lehet, hogy kísérleti jelleggel fonok egy olyat is. És akkor akár össze is lehetne csíkozni őket. 

Most viszont ezt a szépséget készítem majd elő. Színátmenetes csomag, kékek és szürkék és természetesen meg fogom spékelni egy kis csillogással. Az még soh'se ártott, senkinek, igaz? :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails