2012. március 16., péntek

handspun friday

Múlt héten mutattam félkészen és hála a hosszú hétvégének, le is került az orsóról a legújabb KicsiKató-fonal: Berries.
I showed the WIP last week and here's the FO: Berries.
Szerettem volna a lehető legvékonyabbra fonni. Gyanús volt, hogy sikerülni fog, mert csak fontam, fontam, fontam és fontam és úgy tűnt, soha nem fog elfogyni a gyapjú:)
I wanted to spin as thin as I could. I just span and span and span and it seemed to be a never-ending-fleece, so I hoped the best.
Ugyanez volt a cérnázásnál és a motringolásnál is, úgyhogy a végére nagy lett az öröm, boldogság: 108 gramm, 655 méter!!!! Nagyon örülök neki, főleg, hogy sokkal kevesebb az egyenetlenség benne. Viszont van még tanulság: még mindig kevés benne a sodrat, nem szabad kispórolnom a pedálozást:)
Felt the same with plying and making skein... I'm so happy, 108 g 655 m!! And there are much less bumpies. But I have to learn to push the treadles busier, it should be more twisted:)
Következő tanulság: muszáj kicsit szorosabban feszítenem az orsót, annyira laza volt rajta a fonal, hogy amikor elszakadt, nem találtam meg a végét. Mindezt este 10-kor. Kicsit se voltam ideges, mikor végső kétségbeesésemben egy jó darabot levágtam, hogy kibogozhassam... Háhh, ezzel együtt még tán a 660 méter is meg lett volna! (jó, ne legyünk telhetetlenek:))))
Next to learn: be handier with Scotch tension, yarn was so loose that when it broke, I didn't found the end on the bobbin. At 10 pm! I was so nervous I cut away some meters to find it...
Rikker szalaggyapjú, sk festés, 2 ágúra cérnázva. Tárcsa: 14:1
Homedyed Hungarian fleece, 2plyed, whorl: 14:1



15 megjegyzés:

Melinda írta...

Most én jártam úgy ahogy a múltkoriban Te...alig vártam hogy péntek legyen "Miattad":DD
Nagyon szép lett,mi készül belőle?

KicsiKató írta...

:)))))))))))))))) Háromszög-kendőt tervezek váltakozva sima és hullámos mintával.

Verocs írta...

Széééééép!! ügyes vagy, sőt mi több motiválod az embert, hogy fonjon többet..de rokkát csak nem vihetek haza magammal :DD

KicsiKató írta...

hát mért? Nem fér be a csomagtartóba?:)))) (mindegy, a kéziorsód biztos ott pihen az autóban, úgyhogy nyugodt szívvel engedlek haza pihenni:))

peony írta...

Sztem nem annyira az egyágú fonásánál kellene több sodratot belevinned,hanem a cérnázásnál... de sosem árt ha egy fonal kicsivel szorosabbra van fonva :-)

Monika írta...

It is looking good! I used to spin so fine, but got bored with it, since I don't really like knitting with lace weight yarn anyway. I never used scotch tension, so I can't give any advise. I had the end lost in the bobbin several times. You could try using a piece of scotch tape to try finding the end. It's very annoying, and that late I would have given up. :o)

Sofie írta...

Szép lett! Kíváncsi vagyok majd a végeredményre is. :-)

Elinor17 írta...

Nagyon szép lett és szuper vékony!!A színe is tetszik .Melyik tárcsán cérnáztad ?Akartam küldeni a fonós péntekre bejegyzést , de elkéstem ...talán a jövő héten .:)

KicsiKató írta...

Elinor, nem kell pénteken posztolni, de ha kapok e-mailben linket, amit megosztanátok, azt én péntekenként fogom:)

Ugyanezen cérnáztam, a középső tárcsa kisebb vájatán, de épp azt beszéltük Anettal, nem ártana több sodratot vinni a cérnázásba is, ki fogom próbálni a legkisebb tárcsán.

Monika, what a great idea with the tape!! (Hope I won't need to trí this, it was so annoying:)

Köszönöm a tanácsokat és a kedves szavakat! :) Nem bírtam ki, már gombolyítottam, tuti el fogom kezdeni a kendőt a közeljövőben:)

Verocs írta...

Végülis beférne a rokka, de a nagybőrönd-hátizsák-kistáska-kosár-szatyor-kisbőrönd etc. kombó mellé lassan utánfutó kell vagy kisbusz. De a kéziorsó nálam van :)

Timici írta...

jujj, ez nagyon szépséges lett!

Waldorf manófaktúra írta...

Kata, ez nagyon szép lett! És a színe is gyönyörű! :-)

Névtelen írta...

Gyönyörű vékony fonal, nézegetem, és azt érzem, bár tudnék egy ilyen szépségből alkotni valamit - kezdek megfertőződni... Ez azért érdekes, mert kötni sem tudok (egyelőre :)), azon kaptam magam, hogy kötősulit keresek a neten. :)) Öröm a blogodon járni!
Luca

KicsiKató írta...

bátor szívvel ajánlom a barka suliját, én is innen tanultam meg az alapokat, egy évtizede csak simát és fordítottat tudtam kötni, aztán itt elindult a csipkeőrület Ercsu vénusz stólájával:)
http://www.barkafonal.hu/shop/kotosuli/

Névtelen írta...

Köszönöm! Megnéztem, egy "lexikon" az oldaluk egy magamfajta tudatlannak. Izgalmas, hogy melyik fonal mire alkalmas, milyen vastagságút milyen tűvel érdemes... Felvillanyozó! Régi, vastagabb "nemkárérte" fonalmaradékon gyakorlom az alapmozdulatokat, hátha eljutok a csipkekendőkig. :)
Luca

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails