2011. január 24., hétfő

shadow trapunto - első felvonás

A shadow trapunto azóta piszkálja a csőröm, mióta először ellátogattam Geta blogjára. Csodás, légies, agyontűzött darabokról van szó, általában csupa szimmetria, csodás formák... Nem sokáig haboztam, megvettem Geta tananyagját és egy-két mintáját. Kinyomtattam, örömködtem, de a megvalósítás váratott magára. Elsősorban a vízben oldódó cérna miatt. Szeretett városomban, Kecskeméten nyoma sincs, Pestre nem járok, online rendelhető változatba nem akadtam.

Hogy mégis megszülethetett az első alkotás és eme poszt, főképp a facebooknak és Ildinekköszönhető, ott sírtam el ugyanis a bánatomat, miszerint nekem ilyen cérna kellene, reggelre pedig egy üzenet várt - napközben átvehetem a próbatekercset:))) Ildinek ezúton is üzenem, hogy egy tündér:))

Szóval, utolsó akadály elgördítve, kezdődhetett a mintaválasztás. Semmiképp sem akartam kacifántos darabot, ezért már tavaly kinyomtattam pár képet, amik számításba jöhetnek. Húsvét előtt pár hónappal pedig tökéletes választásnak tűnt a kiscsibés kép.


Nos. Első blikkre imádom magát a technikát. Nagy vonalakban arról szól a dolog, hogy egy vatelint összetűzöl a vonalak mentén egy darab organzával, aztán a felesleges vatelint levágod, majd egy szendviccsel megint csak összetűzöd a meglévő darabod (hú, ez a zanzásított verzió, ha szeretnétek, idővel csinálok majd képes tutorialt is). Hogy magam se felejtsem, lejegyzem a buktatókat, amikre menet közben jöttem rá:
- a zsírpapírra másolásnál csak és kizárólag kimosható filcet szabad használni, különben a varrásnál átmásolódnak a rajzolt vonalak is (igen, itt viszony lila filcet használtam, látszik is:)))
- vastagabb, tömörebb vatelint kell keresni, ami nem ennyire fátyolszerű
- az alapnak pedig sokkal sötétebb anyagot, igaziból nem kellett volna a lila cérnával kontúroznom, de a világos háttérből nem emelkedett ki eléggé a fehér minta
- meg kell tanulni sokkal többféle kitöltő steppelést, a kukacolás egy idő után unalma lesz:)
- akkorára kell szabni az organzát, hogy utána elég legyen az egész munka alapterületére (tehát ha szeretnék még kukacolt, kitöltött, szélesebb keretet a kép köré, akkor jóval nagyobb ráhagyást kell hagyni)

Nem köntörfalazok, beleszerettem, nagy terveim vannak még ezzel a technikával. Ennek kapcsán kérem segítségeteket - tudtok olyan helyről, ahonnan lehetne vízben oldódó cérnát rendelni? Jó lenne megvenni egy nagyobb gurigányit, tartok tőle, hogy ezek a kisebb spulnik egy vagyonba kerülnek majd...

This is my first attempt at shadow trapunto. I like this technic since I visited Geta's blog for the first time... I bought her book about it a year ago but couldn't try it, I didn't have a water soluble thread. Last week I was "sighing" about it on facebook, next morning a comment was waiting for me - I can take over my testing thread from a local quilter, Ildi. I was so happy (do love facebook:)))

Hm, I knew I want an easy pic to try it on, so I chose this one with the duck. Here are some of my thoughts about the risks of the technic, I should change these for the next time to practice...
- do not use pen or marker, just what you can wash over (I used here purple marker...)
- need thicker, closer batting
- and need darker fabric to have harder contrast
- have to learn much more stitching to fill the outer spaces, stippling may be boring after a time
- cut bigger pieces of the organza fabric

By the way, I felt in love with shadow trapunto, have so much plans with it...

17 megjegyzés:

Julcsi írta...

Nem tudom, hogy a trappuntonak hányféle változata van, de amit te leírtál szerintem azzal készítettük mi is a táskát tavalyelőtt Karcagon. És ehhez nem használtunk semmiféle hókusz-pókuszos cérnát. De talán kérdezd meg Kacsuk Évit, ő tanította.

Talán ha kinagyítod a képet, látszik.
http://pjulcsy.blogspot.com/2009/09/romantikus.html

KicsiKató írta...

Igen, ez lehet az. Milyen cérnát használtatok az első varrásnál? Nem lett csúnya, amikor másodjára tűztétek le ugyanazon a vonalon? Amikre én vágyok (aprólékos minták), ott szerintem nem mutat jó a két varrásvonal, ráadásul ott figyelni kell, hogy ne a vatelinre varrj, mint ti a táskánál, hanem közvetlenül mellé... szóval 1-2 milliméterre az első varrattól, mert ugye valamennyi vágásszéle marad a vatelinnek.

Verocs írta...

Szia Kató,
Szerdán du. a székes fővárosunkban leszek, ha tudok cérnaügyben szívesen segítek! Dobj egy email-t,vagy írj FB-n hol és mit kellene keresni :) (holnap meló, az elektronikus levelet el tudom olvasni bent is)

Névtelen írta...

Kedves Kató!
Én sem kötni sem horgolni nem tudok, hímzésnél tovább eddig még nem jutottam de szeretek blogot olvasni:) találtam egy linket a vízben oldódó cérnáról, mármint hogy hol lehet venni. remélem jót találtam!
üdv Andicsek

KicsiKató írta...

Andicsek, de kedves vagy!

Remélem visszanézel még, mert a link lemaradt, ne csigázz:)))

dióhéj írta...

uhhh...olyan fáradt vagyok már, hogy nem vagyok benne biztos, hogy tökéletesen értek mindent...holnap visszajövök még olvasni, de az eredmény mindenesetre tetszik :)

Julcsi írta...

A kinagyított képnék látszik, hogy valamennyire elüt egymástól a két varrásvonal. De ha mondjuk fehérrel varrod, akkor nem látszik. Ha jól emlékszem, eredetileg azzal is kellett volna varrni, de nekem így jobban tetszett.
Majd holnap utánanézek, jó?

Altair írta...

Ha Pesten valaki tud ilyet, nagyon szívesen megveszem és postázom Neked!

(Nem biztos, hogy pár nap múlva is visszanézek, akkor nyugodtan írj emailt - úgyis jövök neked a hímzésmintákért) :o)

KicsiKató írta...

Altair, köszönöm, de gyanítom, hogy Pesten nem lesz nagy kiszereléses...

Julcsi, jó:)

Dióhéj, ne csodálkozz, nagyon zanzás lett a leírás:)

Altair írta...

A Meseboltban van, az közel van hozzám, megnézem, hogy mekkora kiszerelés és milyen drága. ;o) Az nem egy olcsó bolt...

És az Éva kézimunka nagykere is közel van, ott is megkérdezem, úgyis megyek az antikváriumba.

helen írta...

Van egy duplameglepetésem, remélem, örülsz neki :) http://xszem.blogspot.com/2011/01/meg-dijak.html

Névtelen írta...

Jaj Kató neharagudj! Lányos zavaromban felejtettem el belinkelni a linket.. na ezt jólmegaszontam, de úgy láttam már más is tudja a tutit:) elnézést a bénaságomért!:)
Andicsek
http://www.mesebolt.com/index_elemei/cernak.html

Erzsébet írta...

Szia Kató!
Nagyon várom a részletes leírást, megmozgatta a fantáziám ez a technika:)
Lili

davir írta...

Hú, de érdekes! Nagyon szép lett, nagyon tetszik!

Csigi írta...

Szia!
Itt talaltam ilyen cernat. Hat nem olcso sajnos :(
http://www.fadenversand.de/Faeden-Garne/Spezial-Garn/Madeira-Wash-Away-200m.html

Atlatszo cernan nem gondolkoztal? Az is van ezen az oldalon

Csigi írta...

Etsyn is van :) tetszik ez a technika, talan en is kiprobalom :))
http://www.etsy.com/listing/50329534/basting-thread-wash-a-way?ref=sr_gallery_1&ga_search_query=wash%2Baway%2Bthread&ga_search_type=supplies

KicsiKató írta...

Majd kipróbálom azzal is, de mivel ezek nagyon pici, finom minták, így zavaró egymás mellett (vagy egymáson) a két sor varrás átlátszó cérnával. Viszont most találtam webshopokat, ahol a nagy kiszerelés sokkal-sokkal jobban megéri, végül is egy ötezresből kijön egy 2000 méteres, az szerintem évekig elég lenne.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails