2010. január 15., péntek

valósítsuk meg a fogadalmainkat...

... Mert az mindenképp kudarcérzetet generál bennünk, ha mindig csak álmodozunk, hogy majd szebbek, jobbak, tehetségesebbek leszünk, de nem teszünk semmit, nem? :)
I think we should materialize our resolutions... Because that gives us failure feeling, if we're always dreaming but do nothing, am I right? :)

Az én fogadalmaim között csupa általános dolog szerepelt, hogy nehogy csődöt mondjak velük:) Ilyen volt, hogy lehetőségeimhez képest fejlesztem a fotózást, a fotóimat és kipróbálok új technikákat. Jelentem, kipipálva - elkezdtem őket:)
I made only general resolutions to materialize them easily:) On of them was developing in taking photoes and trying new handmade techniques. Well, I proudly can say I've started them:)

Még anno Julcsy blogjáról találtam ezt a remek tutorialt, ami bemutatja, hogyan lehet fillérekből házi fotósátrat létrehozni. A doboz adott, a pauszpapír darabja 20 ft, a karton 40. 100 forintból kijött:)) Gyenge pontja a mérete, ugyanis túl nagy dobozzal nem tudok mit kezdeni, de már erre is van egy háziasított megoldásom. Kicsit elakadtam a megvalósításnál, túl nagy méretet rendeltem, aztán kifogott rajtam egy centis vasbeton cső átfűrészelése (fél óra után feladtam, ebben biztos legalább ólom van...:))
I've found this tutorial at Julcsy's blog - how to make a cheap light tent. The box is at home, the pauspaper is 20 Ft, white cardboard is 40, so I've spent 100 Fts on it (it's about 0,5 dollar). :)) It's soft spot is its size, but I have another idea for the bigger one. I'll came out with it if I can saw the iron tube:))

UPDATE:
Ja és hozzáteszem, hogy csak egy állólámpa olvasólámpájának fényét kapta felülről. Lehet játszani a fények erősségével, hogy mindhárom oldalról kap-e fényt. Tehetünk elé valamilyen színezett üveglapot, illetve a karton színén is változtathatunk, Láttam olyan tesztfotót is, ahol színezett üveglap volt az alap, csodaszépen visszatükröződött a fotótéma.

Annyit tennék még hozzá az alap tutorialhoz, hogy szerintem a doboz alját és egyik oldalát felesleges pausszal bélelni, ahova a hajlított karton kerül, ott úgyse jönne fény. Így elég a 3 oldalt megbuherálni!



Az első képek:) A pénztárcát használatba vettem már egy hete legalább, de nem adódott lehetőségem normál fényviszonyokra, hogy mutathassam. Immáron elhárult az utolsó akadály is. Szeretem, szerintem megy majd a Meskára is hasonló.
The first pics:) I sewed this purse some days ago but had no time to take photos in daylight. Now I don't have to wait for the Sun any more to show you the new goodies. I like this purse, I think I'll sew some for Meska too.



Ezek pedig megrendelésre készültek Ercsunak:) Mona is kért egyet, nem csodálom, hogy sikerük van, számomra a szitakötőknek valami tündéres aurája van, ezek szerint másoknak is.
These are for Ercsu. Mona also ordered one, I don't wonder it's showy, I think dragonflies has something fairy around themselves.



Éééééés elkészült a sál, még rittyentek hozzá brosst és mutatom. Még nem késő bejelentkezni a játékra, ha fázik a nyakatok!!
And the scarf is finished, just need to make a brooch for it and I can show them. Don't forget you have still time to join to the give away, if you're cold!!


15 megjegyzés:

BCili írta...

Ezek a szitakötők meseszépek, nem csodállom, hogy rendelik. Ezek a képek már a fotó"dobozal" készültek? nekem is neki kellene állni és készíteni egyet, mert vadászom a napfényes órákat.

Abile írta...

Ha ezt tényleg akkor fotóztad, amikor a Fábryshow megy a tévében.... :o))) pedig akkor már tényleg nagyon sötét van!
Jók lettek a fotók és persze a fotózott alkotások is csodaszépek!

Zera írta...

Eggyel több terv 2010-re, köszi az ötletet! :) Nekem is kell egy ilyen szuper doboz!!!

Ejjkukk írta...

ÓÓÓÓ, hát ennek a bejegyzésnek én most nagyon megörvendtem!!! Már hónapok óta foglalkoztat, hogy jobb vaku vétele nélkül, hogyan tudnék félhomályban is szebb képeket készíteni! KÖSZÖNÖM!!!!!

KicsiKató írta...

Dejó, dejó, dejó, úgy örülök, ha tudok segíteni:)))

Cili, a szitakötőket még hétvégén nappal fotóztam, de a pénztárcát igen, este.

Abile, vártam, ki veszi észre elsőre Fábryt:)))

Ejjkukk, Zera, részemről az öröm:))) Egyébként is odavagyok a filléres, de nagyszerű ötletekért, ez meg igazán hasznos mindannyiunknak!

kinga írta...

Szia! :)

Jó ez a fotósátor. Szerencsére én apró dolgokat fotózok (legalábbis ami az ékszereimet illeti) így megvagyok nélküle. Egyszer próbálkoztam egy 'igazival', de nálam annyira nem vált be :(

KicsiKató írta...

Kinga, írnál erről bővebben, mi nem jött be, hogy okulhassunk belőle?

Lidércke írta...

Annyira bájos ez a pénztárca! :) Nagyon szépek az anyagok is.

Kalex írta...

Nekem is kell ilyen doboz!!! :o)Katókám, köszi a csodajó ötletet, meg hogy erről írtál! Unom már a képeimen a diófa padlót háttérként... :o)
És az a pénztárca meseszép, tessék varrni a Meskra!!! :o)

davir írta...

Nagyon tetszenek a szitakötők! És a fotók is irtó jók lettek, a pénztárca gyönyörű. :)

Kiskalács írta...

Hihetetlen milyen egyszerű furfanggal lehetett ezt a nagyszerű hatást összehozni!! Nagyon jó!!!! :D

ezkriszti írta...

Az a pénztárcás fotó teljesen meggyőző. Szinte közelíti az érzést, milyen lenne megfogni.

Györgyi írta...

Ez a fotósátor szenzációs!
Tegnap láttam Nálad, és azonnal meg is csináltam!
Erősebb ízzó kell majd a lámpába, de már így is látszik a különbség a fotókon. Nagyon köszönöm, hogy megint tanulhattam valami újat! :)

Sofie írta...

Nagyon jó ötlet a fotódoboz és köszi az útmutató elérhetőségét is! A szitakötő pedig csodaszép! Jó volt ma is bejönni hozzád :-)

KicsiKató írta...

Örülök, hogy tetszik nektek, annak meg még jobban ha ti is elkészítitek. :)

Nekem meg már csak meg kéne tanulni fotózni, egek, mikre lehet képes egy-egy gép, ha tudjuk, hogy kell beállítani...:)))

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails