2008. június 19., csütörtök

kukás tűpárna tutorial:)

Megint kattintgattam varrás közben, hátha valamelyikőtök kipróbálja ezt:

I took some photos during the sewing again, here's the tutorial:
A méreteim:)): a szeméttartó 12x16 cm, a rizses párna 8x8 cm, a kis tűpárna pedig
minyuri x minyuri:))
A kukarész oldalai 3 rétegből állnak: előlap, bélés és zacskó. Még sehol se láttam zacskóval béleltet, de szerintem így sokkal könnyebb kiüríteni a cérnaszálakat. Miután ezeket összegombostűztük, ferdepántot varrunk a tetejükre. Nekem az a fajta ferdepántozás jött be, amikor színoldalról felvarrom, utána áthajtom, rögzítem gombostűvel és valamilyen díszöltéssel varrom végig a színéről.
My sizes are:))): the dumpster is 12x16 cm, the bigger pillow is 8x8 cm, the pincushion is teeny x weeny:))

The sides of the dumpster are from 3 pieces: top, lining and nylon bag. I've never seen this with a nylon, but I think that's easier to pick out the rubbish from it. Stitch them together with pins, than sew bias into the upper sides. I use this technic for it: I sew the bias in the right side, than pull it over and use a decoration stitch in the right side to tie.

Utána összevarrom az elejét és a hátulját, majd a 3 letisztázatlan oldalt sűrűn lecikkcakkolom:

Sew together the two sides and than stitch through the raw edges with a close crisscross:

A nagyobbik párna három oldalát összevarrom, kifordítom, valamilyen nehéz dologgal megtöltöm (én rizst használok), majd bevarrom a száját:

Sew together 3 sides of the bigger pillow, turn it up and fill it with something heavy. I use rice. Than close the gap with some stitches:

Ezután már csak megvarrjuk a tűpárnácskát, megtöltjük, pár öltéssel a nagypárnára rögzítjük és tetszőleges hosszúságú pántokkal egymáshoz varrjuk a párnát és a kukát.

Than sew the pincushion, fill it, fix it with a few stitches onto the bigger pillow and sew together the dumpster and the pillows with tapes.



Ha valami nem teljesen világos, kérdezzetek bátran. Jó varrogatást!

If there are any questions, please feel free to ask me! Have a nice sewing:))

13 megjegyzés:

Kicsoda írta...

Szerintem a `csak ugy` ajandekok a legjobbak:-))))
ha kulon megvarrod a szinet es utana a belsejet majd egymasba teszed es egybe ferdepantozod egy korbe, akkor sehol sincs kilatszo szel.

Zsuzsi írta...

sose tudtam, minek vannak azok a lelógó izék a varróasztalok szélén :D

Nekem egy nagyobb ikeás fémkaspó a szemetesem az asztalon; ebből minden szemét simán kijön.

Kötéltáncos írta...

Nekem meg egy mini műanyagkuka. :o)

A zacskó, amit belevarrtál, sima uzsis zacsi, vagy te tudod, hol kapható varrható műanyagfólia (amit ezer éve keresek). :oO

KicsiKató írta...

Kicsoda, tudom-tudom, de azért most így is jó:)) Téged meg ki fogunk nevezni a kilátszó szélek ellen küzdő nők nagykövetének, mit szólsz? Félre a tréfával, teljesen jogos és a jövőben jobban fogok figyelni:)

Ahh, sajna uzsis, duplán fogva. De bírja a gyűrődést.

Julcsi írta...

Ez tetszik: "minyuri x minyuri":-)))

Marianna írta...

Ha szabad megkérdezni, melyik oldalra teszed ezt a kukást? Én egy nagyobb zacskót tartok baloldalt a cérnának kis anyagfecniknek, baloldalt a gombostűknek. Tudom ez igy kényelmetlen, ezért kérdezem. A szálvágót a gép alatt középen tartom.

KicsiKató írta...

:)))

Én úgy csinálom, hogy a gépet kb. 10 centivel bentebb tartom az asztal szélénél és jobb oldalra teszem a kukát. A szálvágó pedig szintén jobbra van, az asztal mellett közvetlenül van egy kis négyzetes alapú komód, na annak a bal oldalára teszem (vagyis közvetlenül mellettem:))

Kicsoda írta...

Nekem ez meg az nlc-s lanyoktol maradt, mikor talikat csinaltunk es az elso az volt, hogy a ruhak belsejet neztek meg:-) Azota barmit varrok es nem ugy csinalom, ahogy kellene, eszembe jut,hogy Csori ingatna a fejet ra:-))))

Ibcsy írta...

Örülök az ilyen kis fázis fotóknak. Nekem pl. nincs ilyenem, de nagyon jó ötlet. Igaz, egyenlőre varrósarkom sincs, csak az ebédlő asztalon varrok. Majd egyszer, talán, igazi varrós leszek, és akkor nekem is jut hely:-)
jópofa a "minyuri"

bruer írta...

Tetszik ez a tartó és amin mindig gondolkoztam, hogy hogyan is fog fenn maradni a "logós" része a tartónak az asztalon, de hát persze a legegyszerűbb megoldások a legjobbak!! Szerinted belülre egy viaszos terítő jó lenne?

KicsiKató írta...

Ne tudd meg, hány külföldi blogban kérdeztem rá, mire megértették, mit is nem értek. Folyton azt hittem, kővel van megtömve:)))

Szerintem minél masszívabb a csúszós réteg, annál jobb, viszont annál nehezebb is átvarrni a rétegeteket. De hát valamit valamiért:))

Emy írta...

Szia Kicsikató!

Nagyon klasszak a munkáid!

Csak tipp, hogy olyan helyeken, ahol forgalmaznak viaszosvásznat méterben, ott általában árusítanak un. dekor-nylont, ami erősebb, mint az uzsiszacsi, ennek ellenére nagyon könnyen varrható.

A másik, régi foltosok szokták ajánlani, hogy a tűpárnába sót (duplán textilezett)"kell" tenni, mert az még élezi is a tűk hegyét.

További jó munkálkodást! Puszi, Emy

KicsiKató írta...

Szia Emy!

Köszönöm a kedves szavaid és a tanácsokat is. Végül is az enyéimet már évek óta használom, ez a vastag zacsi iszonyat jól bírja a strapát, még sehol se szakadt ki, de hátha valakinek jól jönnek az új tippek! :)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails