2020. március 10., kedd

Csakra fonás

A KicsiKató fonalak között régi motoros a Csakra szett (régebbi nevén Namaste) és egy ideje érdekelt, milyen lenne szintet lépni és fonal helyett gyapjúban megfesteni az én hét színemet. 

Festés után sokáig csak pakolásztam őket, nem tudtam eldönteni, mi legyen a sorsuk. Zsuzsa stóláit nézegetve nagyon vágytam egy hasonló sk darabra, de hogy ez legyen a felvetés? Vagy fonjam meg egyágúra? Vagy keverjem a színeket egymás mellé és legyen egy röviden átmenetes fonalam? Vagy mi legyen? Annyit agonizáltam rajta, hogy az is kiesett, időközben már előkészítettem a fonást: színenként kétfelé téptem a szalagokat, azokat pedig vékony csíkokra szedtem szét.

Így szeretek a legjobban fonni, vékonyból, ráadásul előkaptam a legkisebb tárcsámat és hagytam, hogy a 18:1 aránnyal szabadon szárnyaljon a kerék, ami nekem alapjáraton is a gyorsvonat sebesség

Arra jutottam, lesz, amekkora lesz, majd alkalmazkodok. Talán így, hogy elengedtem a görcsöket és elvárásokat, könnyebb volt megfonni azt, amire a leginkább szükségem volt, így lett 215 grammnyi, bő 2500 méternyi szivárványos fonalam. ~700m/100g környéki vastagság vékonyság, felvetésnek pont jó lesz. Összekártoltam hozzá némi fekete merinót és csillogó szálat, jó lenne megdolgozni vetüléknek (ez a weft magyar neve?). Egyszer. Hamarosan. :D

Egyelőre nagyon rendben van a projekt alakulása, amint jobb idő lesz és szöszöket is festek, biztosan lesznek köztük csakra csomagok. :) 

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails