2011. január 26., szerda

netes okosságok, 2. rész: KOMMENTEK OLVASÁSA

Kezdő blogger koromban rém büszke voltam a kommentkövetési rendszeremre: a böngészőmben létrehoztam a kedvencek között egy "kommentek" mappát és oda kedvenceltem be a blogbejegyzést, ahol csiripeltem. Csak meg kellett őket nyitogatnom, ahol választ kaptam, azt töröltem a listából, ripsz-ropsz megvolt napi 1 óra alatt:)))

De ez már a múlt, olyan, mint a Wartburgokat nézegetni, nézzük, hogy csinálom ezt 2011-ben:)))

Először is: többféle űrlapot be lehet állítani a blogodban. Van ez a fajta (ezt preferálom, jól használható, nem macerás) :
és van ez:
Ezt sokáig nem szerettem, szerintem sokkal bonyolultabb az elsőnél, de már megszoktam:)

Ha megnyitom az aznapi első oldalt, ahol megjegyzést szeretnék hagyni, általában így, kitöltetlenül jelentkezik be az ablak. Megírom a magamban nem tartható észrevételeimet, amik mindenképp meg akarnak születni, beírom a nevem, jelszóm, ellenőrző kódot, de mielőtt elküldeném magvas gondolataimat, ráklikkelek az előnézetre.
Ekkor megjelenik a hozzászólásom, mééééég mindig nem küldöm el, inkább tovább szerkesztem:
De cseles vagyok, nem akarom én már ezt cicomázni (jó, az elgépeléseket azért kijavítom:), csak azért végzem el a fenti lépéseket, hogy előcsalogassam kedves barátomat, ezt itt, pirossal kiemelve:) Ha ezt kipipáljátok, akkor az összes, jövőbeli hozzászólást elküldi a postaládátokba. Szerintem "blogetikailag" fontos, hogy ha már írunk (főleg kérdezünk) egy poszt kapcsán, kíváncsiak legyünk a válaszra is, ugye? (Következő alkalommal az érem másik oldaláról, a válaszadással fogok foglalkozni:)
Na és akkor itt a "mumus" verzió, ez se nagy ördöngősség, csak bosszantó, hogy a., lassú; b., mikor már azt hinném, elküldi a hsz-t, még befrissíti az oldalt és csak akkor jelenik meg az ellenőrző szöveg; c., nem fogadja el az entert, neki bizony egeres kattintás kell (oké, ezek legyenek életem legnagyobb problémái, szerintem is:)
Szóval itt is csak annyi a dolgunk, hogy a fenti lépésekkel előcsalogassuk a kívánt alkalmazást, csak itt nem pipálni kell, simán rákattintani.
S ha már meguntuk a lelkes hozzászólók üzeneteit olvasgatni az e-mail fiókunkban, nincs más dolgunk, csak a levélben található leiratkozásra kattintani, azt megerősíteni az adott blogban és már kész is vagyunk!


ui.: sajnos ez a módszer csak blogspotnál működik, de annyian vagyunk ennél a szolgáltatónál, hogy bőven megéri alkalmazni!

13 megjegyzés:

KicsiKató írta...

Így jár az, aki megírja a következő részt, elmenti, be akarja időzíteni pár nappal későbbre, ehelyett egyből közzéteszi. Sebaj, vegytéek, vigyétek:) (A 3. részre kicsit többet kell majd várni:)

dióhéj írta...

:)))
aham...direkt figyeltem, tényleg a google reader gyorsabb, mint a blogger....arra nincs valami okosságod, hogy mint blogger felhasználó, a saját hozzászólásaimat követni tudjam?
nem feltétlenül a válaszok érdekelnek, csak van mikor rohanok és azt sem tudom mit hová írtam és persze ha nem iratkozom fel a válaszra, akkor leshetem...

KicsiKató írta...

Hát... ha jól értem, akkor pont erre a problémára válasz a fenti leírás. Ha annyira rohansz, hogy elfelejted kipiálni ezt az opciót, akkor arra nem tudom, mi a megoldás, máááááktea esetleg? ;)

Viccen kívül, ha ilyen van, akkor sok segítséget nyújt a böngésző előzmények mappája... Sokszor elég, ha csak végigpörgeted a megnyitott webhelyeket és már be is ugrik, hol jártál. Első blikkre csak ez jutott eszembe:)

Barbaral írta...

Már kezdtem örülni, hogy gyorstalpaló üzemmódban tanulhatok:)

dióhéj írta...

kéremszépen, én egész nap itt ülök a gép előtt, néha sokszáz szakmai fórumot megnyitok, mire megtalálok egy jogszabályt, amit éppen kerestem, vagy teleírom a guglit a kérdéseimmel, szóval az előzményes dolog nálam felejtős...meg aztán egy olyan hozzászólásomat keresem, ami kb 1 hete, vagy két hete esett meg, de nem tudom hová, csak azt, hogy külföldi varrós blogra, a rendszeresen olvasott listámat már végignéztem...a blog.hu-nak van amúgy ilyen szolgáltatása, csak épp a blogspotnak nincs, pedig a profilban szerintem igazán elférne egy ilyen, hogy visszaolvasható legyen egy felhasználóhoz tartozó összes hozzászólás, aztán ha az illető óhajtja, akár meg is oszthatja...no...remélem intézkedsz az ügyben :)

KicsiKató írta...

Jahh, hogy csak ennyi, érem szépen? Sima ügy, bízd csak ide! Majd virtálisan jól rájuk borogatom az asztalt, hogy szégyelljék már össze magukat, le vannak maradva a konkurenciától:))) (Egyébként tényleg összehozhatnák, nem is hallottam még erről a blog.hu-s szolgáltatásról, pedig milyen jól jönne sokszor nekem is... Szóval, ha give away-re jelentkezel, akkor viszont muszáj neked ajánlom végső kétségbeesésemben az első bekezdésben foglaltakat, gyorsan kedvenceled (egy, max. két klikk és alkalomadtán visszanézed őket, lejárt-e már a határidő. Ajánlgathatnék mindenféle excel táblázatot és online naptárt a kommentjeid követésére, de tartok tőle, nem vagy célközönség ebből a szempontból:))))))) (már-már mániákus listaírós vagyok, tőlem simán kitelik egy ilyen nyilvántartás is akár:)))


------------



Barbaral: kitartás, heti egynek terveztem, de Kató tervez, blogspot végez:)

dióhéj írta...

hát...annyi nyilvántartást vezetek egyébként is, hogy a hobbimról már nem akarok...ezerszer inkább megszerkesztek egy dinamikus weboldalt, minthogy ilyesfélére adjam a fejem...meg aztán azt se tudom melyik gépen keressem...micsoda gondok kéremszépen...a blog.hu-n amúgy nincs oldalam, de hozzászólni szoktam, azért tudom azt a fajta szolgáltatást, szerintem hasznos....meg is kérdezem Wise Ladytől a bloggersbloggers-ben, tud-e ilyesmiről a blogspotnál, még az is lehet, hogy van, csak nehéz rájönni a nyitjára :)

Bejus70 írta...

Hű, de nagyon jó! Köszönöm! Mindjárt ki is próbálom!

Barbaral írta...

Kató, köszönöm:) A heti egy lecke bőven jó mert felfogni és gyakorolni is kell:)

Azért jó olvasni, hogy másnak is vannak mániái...

norono írta...

Húúú, ezt nagyon köszi Kató!

BORI írta...

De jó, hogy igy este 11-kor rátaláltam erre a bejegyzésre...
Holnap friss aggyal újra átböngészem.

Kalex © írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
Kalex © írta...

Köszi ezeket a fontos infókat! Még jó hogy vannak, akik bevezetnek minket a blogspot világába hogy könnyebb legyen... :o) Köszi!!!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails