2011. január 12., szerda

give away:)

Nektek mi jut eszetekbe a piros színről?

Nekem a hazafiság, szerelem, szenvedély, nőiség és nőiesség, lángolás, tűz, pokol, forró nyár... Na és persze a katica. Amikor kezembe akadt ez a fonal, nem volt kérdés, tökéletes ajándék lesz így télvíz idején egy belevaló hölgynek, aki megnyeri majd...:)


A játékszabályok:
1. hagyj egy megjegyzést
2. légy állandó olvasóm, ha van rá mód
3. oszd meg a képet a blogodon vagy a bejegyzést facebookon (mivel sok játékban eme pont miatt nem veszek részt - néha ilyenekre is lusta vagyok - így aki ezt nem szeretné megtenni, természetesen ő is részt vehet a játékban!:)
4. de nem adom ám olyan könnyen!:) Mivel mostanában többször is meggyűlt a bajom a fotózással, főleg, hogy színhű képeket készítsek, így ezzel kapcsolatban kérnék tanácsot. Írjátok le, milyen szokás szerint fotóztok, hol, ha nincs módotok nappali fényben fotózni, hogy oldjátok meg, van-e valamilyen trükkötök, az utómunkálatok során hogy javítjátok fel a képeket... Persze nem kell kisregényt írni, de valamiféleképp a fotózáshoz kapcsolódjon a megjegyzésetek. Persze akinek nem fontos a fotózás vagy nincs blogja, az is jelentkezhet, csak kérem, írja ezt meg!:)

Jelentkezési határidő: vasárnap, január 16. 20:00, sorsolás később, aznap este.

Here's a new give away! What do you think about red? Red reminds me patriotism, love, flame, being and beaving like a lady, burning, fire, hell, hot summer... and of yourse ladybugs! When I saw this yarn, I knew it'll be perfect for the lady who will win it.

The rules:
1. leave a comment here
2. be my follower (at the right side of the blog)
3. share this photo in your blog or the post in facebook (well, actually you can neglect this point, if you're too lasy for it - sometimes I am:)
4. please write something about your habits of phototaking. How do you take photos, what do you do if you are not able to do it in daylight or anything about your photo-life:)

The deadline is Sunday, 16.01.2011. 20 pm (Hungarian time), I'll draw that evening, later:)

37 megjegyzés:

bruercsi írta...

Hát engem is beindított ez a cuki piros neszi!! :) Igazi Kicsikatós darab!
Szóval fotózás. Hmm. Ez nehéz kérdés. Én igen megbocsájtó vagyok és öröm táncot lejtek olyan képimtől, amilyenek miatt mások bocsánatot kérnek... :)
Úgy tudom neked van sk.fotósátrad. Az nem vált be? Sokan esküsznek " Én csakis természetes fényben, kint az udvaron fotózok!!!!"-ra. Én ezt, itt a panelben, nehezen oldom meg, de te talán megtudod.
Bocsi, de nem tudok okosat mondani...és most nagyon csurizok, hogy végre nekem is kedvezzen a szerencse! :)))

Bernadett írta...

En vagyok az elso...
Remelem kalapbol huzas lesz...:)
Tehat a kepeket ahogy csak tudom nappali fenynel keszitem.Ha nincs feny van egy kanape a nappalimban amit eloszeretettel hasznalok fenykepezeshez.Valahogy jol jon ra a feny az ablakbol...:)
Egyebkent fotoimat az ACD See Pro prigival alakitgatom.
Remelem segitettem.:)
Jatekod a blogomon es a kovetod vagyok.:)

Bernadett írta...

Latom megsem vagyok elso...:)

KicsiKató írta...

kalapból húzás lesz mindenképp:))

Bruercsi, igen, van fotósátram, eddig azt hittem, remek, de ezt a pirosat se tudtam normálisan lefotózni, se a meskára szánt adagból a zöldet és sötét türkizt. Talán a megvilágító fénnyel van ilyenkor baj?? Hm, nem tudom...

Manka írta...

Na, én nem vagyok nagy fotós.. Csak nappal fényképezek,de így sem vagyok soha elégedett.Én a Picasa programmal bütykölgetem meg a fotókat.Ezzel a megjegyzéssel nem tudtam sokat segíteni, de azért játszhatok?? Imádom a katicákat...

Susu írta...

Gyönyörű a színe! :)
Én még nagyon kezdő vagyok fényképezés terén. Találtam egy világos hátteret a lakásban, ahol nyáron nagyon jól tudok fényképezni, jelenleg azonban az ablak melletti asztalon sorakozik a fényképezésre váró alkotás, amíg ki nem süt a nap.

inecsg írta...

Nagyon szép lett!
Ha tehetem nappali fénynél fotózok. Nem könnyű pirosat, kéket, feketét fényképezni.

Barbaral írta...

Szia!

Jövök én is játszani, bár igazából a kislányom nevében mert ő a nagy katicás:))) Nem tudom, hogy így lehet-e?
A fotózással kapcsolatban: valahol az interneten egy fotósuli honlapján olvastam, hogy ha nem a fény lenne a legfontosabb a művelethez, akkor nem fényképezésnek hívnák...

Ebben saját tapasztalataim is megerősítenek, mert bár nagyon jó gépem van, villanyfénynél képtelen vagyok színhű, jó minőségű képeket csinálni.
Úgyhogy nálam is marad a napfény, vagy a kertben, vagy az ablakon keresztül.

Az elmúlt hetekben, mikor nem volt semmi napfény, a fonalaim fotózásakor jöttem rá, hogy a hófehér ablakpárkányon lehet a legjobb képeket csinálni.
Még olyankor is sikerül ha borús az idő. Mondjuk vályogházban lakunk, ahol 60 centis falak vannak, így van hely a párkányon bőven:)

Program: a Photoshopot sajnos nem szereti a gépem, állandóan lefagy ha beizzítom, így egy ingyen letölthető Photoscape progit használok.
Igazából alig ismerem mert csak némi fényerőt szoktam vele barkácsolni, néha élességet meg a fehér ködömet varázsolom vele a képekre:)

Azt hiszem sokat nem segítettem, hátha a többiek tapasztaltabbak.

Veronika írta...

Szeretnék én is ringbe szállni :-)
Fotózásban én elég béna vagyok, de mindig nappali igazi napfénynél fotózok, ha ez nem megy, akkor van egy daylight izzós kézimunka lámpám és azzal világítom meg. Ha nagyon bedühödök, akkor pedig a férjem kérem meg (ez a legbeválltabb módszerem :-))))

Julcsi írta...

Drágám, ha nem bánod én játékon kívül játszanék. Tudod, az elveim:))
Viszont szeretnék egy jót mondani neked a fotózással kapcsolatban. A napokban rendeltem a Libritől (50%) egy könyvet Digitális fotózás kezdőknek címűt. Tényleg jó és tényleg az alapoktól írja le a dolgokat, egészen az egyszerű kis kompaktgépektől a drága tükörreflexes gépekig.
Ajánlom mindenkinek.
(Én pl. már nagyon jó beltéri, vakus fotót tudok készíteni, mert tudom, hogyan kell beállítani a gépet:D)

Strugamano írta...

Én nagyon bevállalós csajszi vagyok :)
Fotózás ügyben nem vagyok kompetens, de a napokban találtam egy idevonatkozó cikket. Talán tudod hasznosítani: http://spottr.hu/2010/03/02/ikea-lightbox/

Dia írta...

Én is szeretnék ezért a gyönyörűségért játszani.

Én általában fehér papírt teszek háttérnek, ha túl sötét van a szobában, de mindenféleképpen az ablakhoz közel próbálok fényképezni.

Sofie írta...

Én is jövök játszani, hátha megint... :-))))
A fotózással én sem vagyok kibékülve. Próbálok a napossabb időben fotózni, de általában nem vagyok elég türelmes és rögtön megörökítem az egyes alkotásokat. Én is mint sokan a picasa-t használom utólagos módosításokra.

Ányi írta...

Én is szeretnék játszani!
Fotózás:
esélyem sincs a napfényre ebben az időben, nálam utómunka van :) Gimppel állítok a színszinteken vagy görbéken és általában jól kivilágosodik a sötét rész vagy kifehéredik a sárga. Megmutassam, hogyan csinálom? :)

KicsiKató írta...

Ányi: igeeeeen:)

És a többiek se higgyék, hogy hiábavalóak a tapasztalataik, sokat jelent a legapróbb észrevétel is:)

Aki meg szintúgy nem tud mit kezdeni ezzel a sok sötéttel, az legalább társ a fotós letargiában:))))))

miraemma írta...

na, ez a piros nagyon szép darab! kiváncsi vagyok, nekem milyet horgoltál. :)

hát, én kaptam a férjemtől egy tárgysátrat karácsonyra, mostanában abban fotózgatok. már, ami belefér...

de valóban nehéz színhelyes képet csinálni még így is. ételeket nagyon szépen lehet benne fotózni, de a textilnél nem adja vissza teljesen a színt...
én az irfanview programot használom a képekhez, azzal egész jó lehet állítani mindenfélét.
így végül egészen meg szoktam elégedni a képeimmel, habár a fényképezőnk nem egy csúcsdarab...

töpszlívi írta...

Én is szeretnék játszani.
A fényképezéshez, pedig annyit tudnék hozzászólni, hogy én nem nagyon szeretem a vakuval készült képeket, mert nekem az valamiért már nem természetes. De be kellett látnom, hogy vannak helyzetek, ahol muszály használni. Gondolom ezzel nem segítettem sokat. :(((
Küldtem egy levelet, remélem megkaptad. :))

Ami írta...

Én is jöttem játszani!
Fotózás: ahogy a többiek írták-legjobb a nappali fény, de nálam kiválóan beválik a konyhában lévő fehér fényű neocső. :)))
De egy kis igazítás, kontrasztolás sosem árt egy fényképszerkesztő programmal, én a Gimp-et használom.

katha írta...

szia :)
imádom a pirosat :))
én sokszor fényképezek ablakban mert ott elég tiszta a fény. így utómunkálat sem kell igazán.

F.Gina írta...

Én is jönnék !
Fotózás : Ablakban, picasával variálva, bár általában kell a vaku is. /Érdekes, nálam sokszor színhelyesebb, mint a természetes fényben vaku nélkül fotózott.)
Nem vagyok nagy segítség :))

Lidércke írta...

Kitettelek a blogomra. :)
Gondolkodtam, mit írhatnék a fotózásról, de bármi is lenne az, inkább ártana, mint használna. :D Nagyon béna fotós vagyok... Nekem "m" írta, hogy bizonyos fényképezőgép-típusoknál nem jönnek össze élethűen a színek. És valóban. Én nem tudok bordót, lilát fotózni, mert mindig valami más szín lesz a képen. Nem lehet, hogy nálad is hasonló a gond?

marlen írta...

szeretném én is megnyerni, én erős fényű lámpával dolgozom
(fb-on osztalak meg, Lippai Ildikó)

micuska írta...

Szervusz Kató! Szeretném ezt a nőiességet;-) Saját blogom nincs, F-ra majd megpróbálom. Fényképezni csak villanyfényben szoktam, semleges háttér előtt, ami nem fénylik a vakura sem. A semlegesség mindig az adott színű tárgy színének a függvénye. Nem kontraszt, inkább kiegészítő színek alapján. Bár, kényszer szülte megoldás, mert a fényképező alkalmatosság mindig csak este van itthon, mint ahogy a jóuram.

norono írta...

Kató én is bajban vagyok, ha nem süt a nap.Ha süt, akkor kint a kertben elég jó képeket lehet készíteni, de ilyenkor!Kellene állvány, és jó erős lámpa, fehér háttér.Ennek hiányát én a Picasaval próbálom leplezni.Egész jól meg lehet oldani a finom hangolásnál a fokozott derítőfénnyel és kiemeléssel.

Monica írta...

Szia szia! Hát a fotózás ilyenkor nehéz ügy. Általában igyekszem természetes fényt használni, de ha mégsem sikerül, akkor a legjobban a neonfény adja vissza a színeket. Ha esetleg sötétebb vagy világosabb, akkor Photoimpact-el szoktam korrigálni. A PS-t pedig dekorációra igyekszem használni, de igazából most sokszor én is bajban vagyok a képkészítéssel.

helen írta...

Én is adok tanácsot, de nem fogom visszaolvasni a sokat, amit előtte írtak, bocsi (ha netán ismételnék)... És nem csak azért írom le, mert szeretném azt a piros szütyit, de azért szeretném :D

Fotó: világos helyen, de nem nappal szemben és nem is napon. Nagy méretű, világos hátteren fotózok, pl. fehér vagy vajszínű, minta nélküli pléd. Otthon is volt, itt is beszereztem egy polár takarót ehhez (amit egyébként esténként takaróként is szeretek használni, jól beleburkolózni).
Én photoshopot használok az utómunkálatokhoz, kicsit felveszem a fényerőt rajta, ha nem elég világos (curves), illetve néha a levels az, ami segítséget ad. Tologatok, állítgatok, hogy tetszik jobban... :)

És, persze, nem árt eltalálni a fókuszt, hogy éles legyen a kép.

A vörös: nem benned van a hiba, bizonyos gépek képtelenek megbírkózni a vörös színnel...

Csilla írta...

Nekem is nagyon tetszik ez a kis piros neszi :)
Én is ha tehetem nappali fénynél fotózok és ha lehet akkor kint, ha nem akkor az erkély ajtó mellett. Háttérnek igyekszem valami nem csillogó világos textilt használni vagy ha világos a fotózandó cucc akkor sötétebb hátteret. sajnos lusta vagyok bibelődni az utómunkákkal, ha lenne akkor Corel Photopaintet használnék.

foto72 írta...

Fotós vagyok... add ide, majd én lefotózom! ;)
Amúgy meg ha van a gépeden 'white balance' beállítási lehetőség, az segít a színhelyesség eltalálásában. Ez az ún. fehéregyensúlyt állítja be. A Photoshop Lihgtroom-ban utólag is korrektül lehet módosítani a színhelyességet. Mert nem mindegy az sem, h a megvilágító fény milyen "színhőmérsékletű". A tárgydoboz abban nagyon jó, h árnyék nélküli lesz az, amit fotózol, de próbálgasd, h milyen és mekkora erősségű fény hozza a legjobb végeredményt!
A katicás neszeszert pedig kérem. :) Örülnék neki.

Mák írta...

Szia!Nem tudom én hol voltam eddig, de nem találtam ide a blogodba...Gondolom jobb későn mint soha:D:D:D...Szeretnék játszani ezért a gyönyörű darabért!Nagyon szeretem a katicákat is:D:D:D!:D....Köszi a lehetőségért!

Fotózás....nah abban én elég béna léna vagyok...99%-ban nem túl jól sikerülnek a képeim sajna..persze hozzá tartozik, hogy a gépem sem a legjobb....szeretek lehetőleg nappal fényben fényképezni, vagy ha mód van rá és olyan az idő ki is viszem a kertbe, bár volt, hogy átestem a ló túloldalára és túl sok volt a fény:D:D:D...igyekszem egyszínű nem zavaró hátteret választani...nah ha ezek után megvan a kép, amihez 99%ban hozzá kell nyúlni, mert ha más nem belóg a hasam,a ruhám, kéz-/lábujjam, hajam:D:D:D:D:D:D nem is értem hogyan hiszen azért a gép mögött szoktam elhelyezkedni, nah szóval ezek után beviszem a képet a picasaba és próbálok kihozni belőle valamit amiből látszik, hogy mi van a képen...:D:D:D:DAz jutott az eszembe, hogy ha úgy érzed nem sikerülnek a képeid menj át hozzám és nyugodj meg hogy annál amit én produkálok a tieid tuti sokkal jobbak:D:D:D:D:D:D:D:D:D....

Betsy írta...

Szeretnék játszani, köszönöm az újabb lehetőséget! :)

A fotózásról... alapból imádom megörökíteni a dolgokat! Viszont a kézimunkáim fotózása nagyon kemény dolog -leginkább a megfelelő háttér és hely hiányában. Legjobban a természetes fénynél készült képeket szeretem...bár biztos lehet természetes hatású képeket készíteni lámpafénynél is, de a gép beállításaihoz sajnos nem értek... Sajnos segíteni nem igazán tudok!
ui: a "fotósátras" képeket is nagyon szeretem :)

TÜNDI ♛ írta...

Nagyon édes ez a kis neszeszer, tuti ebben tárolnám a napi smink adagom :)) Követőd vagyok :)

Én a képek feljavításához PhotoScape-t használok, de amúgy próbálok én is mindig természetes fényben fotózni :)

En - Hababann írta...

Megdolgoztatod az ember lányát ;)
Szóval fotózás... nekem a mobil "fotódoboz" a fotós megoldásom. A fehéregyensúly és a kétoldali megvilágítás jelentősen csökkenti az utómunka szükségességét.

Lara írta...

Utolso pillanatban meg en is jelentkeznek. :)

Mosolyrend Évi :) írta...

Szia mia :)

Én is befutottam!
Köszönöm a lehetőséget.

Sajnos fotózni nem tudok mert ritkán vagyok itthon és akkor jócskán már este van :(
De idei fogadalom volt,hogy megtanulok .)

Carrie írta...

Még én is jönnék, nagyon szép ez a neszi. :-)
Állandó olvasód vagyok.
Fotózáshoz és nemigen tudok mit hozzátenni, béna vagyok hozzá, meg sietek folyton. :-S

Teca írta...

Húú, de nagyon szép! a fotózásról nekem tuti tippem nincs, mivel a gépem zötyögős-néha feladós...a halálán van. A természetes fény jött be még a leginkább. :)

Orsi írta...

Szia, nagyon tetszik a szín is meg a katica is.
Facebookon kitettelek, fotózásról meg annyit, hogy sztm egy növény zöldje, vagy a fű nyáron, nagyon fel tud dobni egy ékszert:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails