2010. július 12., hétfő

szegény ember vízzel főz...

Avagy mi történik, ha a magyarországi lyány elirigyli messziről jött kötős társa fonaltartóját, interneten rákeresve konstatálja, hogy a., túl messziről rendelhetne túl nagy postaköltséggel; b., a boltban lévő túl kicsi, az ő 15 dekás Rikker-gyapjai csak kuncognának méretein; c., kötő-tudós tulaj elmondása alapján nem is túl észszerű, hogy felül egy lyukkal rendelkezik a teteje?
Well, what happens if a girl in Hungary wants a yarn-holder ('cause she saw one at a far-away-living knitting friend) but realises that a., she'd pay too much postages; b., the holders are too small for her 15 dkg balls; c., it's not so good to have only one gap on the top of holder - as the owner said?
Magyarországi lyány bemegy az első százasboltba, vesz 2 különböző méretű műanyag dobozt, darabját cirka 250 forintért, otthon felforrósítja a hatalmas (legalább 12 centis) szöget és vájatot olvaszt a doboz tetejébe. Jah és ezután vígan kötögeti az Ahama-Ercsu-Barka féle Vénusz stólát. :)
Hungarian girl goes to the first one-euro shop, buys two plastic boxes (around one euro/piece), hot up a large pin at home (at least 12 cm) and make a usable gap into the top of boxes. Than happily knit a Hungarian scarf:)
Ha magyarországi lyány nem lenne oly lusta, egy kis reszelővel le is sorjátlanítaná, de így, hogy a fonalat nem tépik a kis rücskök, nyugodtan kötöget tovább:)
If Hungarian girl wouldn't be so lazy, she would clear away overhangs, but the yarn has no problems with them so she knit along:)


17 megjegyzés:

Zorka4 írta...

Ez marha jó! Én is elirigyeltem Judittól :)
De mi volt a gond az egy lyukkal? Nem volt elég nagy, vagy ezt nem értem :)

KicsiKató írta...

Az, hogy egyszerre csak egy projekthez használható, ha áthúzod a lyukon a fonalat és elkezded kötni, akkor csak úgy tudod a tetőt kiszabadítani, ha elvágod a fonalat. Így meg leveszed a tetőt és a fonalat át lehet húzni a kis résen (ez különösen praktikus, ha egyszerre több mindenen dolgozol, nem kell mindegyik megkezdett fonalnak egy külön tartódoboz).

Mammka írta...

Nem szegény ez a lány,hanem nagyon is ügyes és találékony!!!!!!Gratulálok neki!:)
Minek marha drága pénzeket kifizetni olyanért,amit meg lehet oldani olcsón is?????
Egyébként neked remekül állna az a középső ruha!:))))Tudod,nálam.....

Gira írta...

Háááát ez tök jó!!! :) Én is azóta azon agyalok, hogy hogyan kellene azt megvalósítani, mert irtózatosan hasznos lenne... Nekem is vannak ötleteim, de erre abszolút nem gondoltam! Nagyon ügyi vagy :)

Kriszta írta...

Csudajó találmány ez, szerintem is :))) Én cd tartó műanyag dobozt hasznosítottam így újra, bár ez mondjuk a horgolócérnáimnak volt tökéletes :D

KicsiKató írta...

Mammka, köszi:) Az a ruha még lehet, hogy megihlet, úgyis megyek még szeptemberben lagzira, amire varrni akarok magamnak:)

Gira, én is agyaltam rajta, eredetileg kis díszített papírdobozt szerettem volna, de azon nem lehet ezt a réses megoldást szépen kivitelezni (vagy legalábbis nekem nem menne). Bár, ha egy alumíniumdoboz tetejét meg lehetne fúrni, az is jó szerintem (... az meg lehet, hogy elvágná a fonalat...)

Julcsi írta...

Miközben az Ahama-Ercsu-Barka féle stólát kötögettem tegnap a meccs közben én is kitaláltam valami hasonló félét, de textilből:))
Pedig én nem is láttam azt az ominózust:)

ElizAniko írta...

Micsoda találékonyság ! :o)) Gratulálok !

Altair írta...

Hátha valakit érdekel (mert én nem készítettem el, csak láttam), meg aztán itten szépen varró lányok is előfordulnak köztetek. :o)

Én ilyet levágott aljú 2 l-es PET-palackból láttam. Az üveget tetszőleges magasságban lehet elvágni, ha jól emlékszem az ötletgazda a palack felső egyharmadát tartotta meg. A fonalat az üveg száján húzta ki, az aljára meg - hogy ne essen ki a fonal - helyes kis rágombolható "ruhát" varrt a gazdája. Így még olcsóbban lehet akár többet is készíteni és nem kell kivenni a fonalat. :o)

De a Te megoldásod még egyszerűbb.

KicsiKató írta...

Altair, ezt én is láttam/olvastam valahol, de ezzel szerintem az a gond, hogy túl keskeny. Még a tíz dekás se fér el benne, meg egy duci öt dekás se, azt tapasztaltam, hogy kell a fonalnak hely a mozgolódásra:)

Altair írta...

Hát, biztos igazad van. :o)

Én nem szoktam kötni, csak horgolni. :o)

KicsiKató írta...

Annak tökéletes, mert az kis gömbölyű, elforog az üvegben. Ezek a kis ellipszisek viszont hisztis fajták, ha nem adok neki teret, megmakacsolja magát. Tudom, mert kipróbáltam ez egy doboz-két lyuk módszert is, de úgy kevés nekik a hely:)

zazálea írta...

:o))))

H. Mária írta...

Mit nem talál az ember? Nagyon jó! Követendő példa. :)

zsoka írta...

Nagyon jó ötlet:-)
Kreativ bloger díj vár rád nálam:-)

Kalex © írta...

Nagyon jó ez a bejegyzésed! Jót mosolyogtam ezen a magyarországi lyány szövegen!
De jól kitaláltad! Csodás nyarat és kötögetős napokat! :o)

Marika nagyi oldala írta...

Nézz be hozzám. Küldtem egy díjat.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails