2010. június 14., hétfő

1 kg boldogság:)


Sosem hittem volna, hogy így örülök egy kilónyi gyarapodásnak, de megtörtént. 1 kg Rikker-féle boldogság, ami nyers valójában érkezett, az elmúlt két napban pedig átalakult. Lehet fogadásokat kötni, hány év múlva kötöm le az utolsó dkg-ját...:))))

Well, I've never thought I would be so happy with plus 1 kg. It's happened to me:) That's 1 kg Hungarian wool, which has arrived as an original drab and has become so colourful. Can you imagine when will I knit the last dkg of them...?:)))








Aki unja a fonalakat, bírja ki, nemsoká jövök mással is:)
If you're bored with my handdyed yarns, be patient, I'll show something different soon:)

21 megjegyzés:

Zazálea írta...

Én nem unom, sőt! Éppen most festem a következőt én is, ez nagyon jó játék, Katókám!
A kötős nap viszont necces, nagyon necces. :o(((

Dia írta...

nagyon szép fonalakat festettél!

Mamis írta...

Nagyon jók lettek!

Bea írta...

Hát te nagyon ügyes vagy! És szorgalmas. Én is vettem, de én festve. Viszont a meleg miatt nem akarózott kézbevennem.

ccsigaház írta...

dehogy unom, nekem is megjött a kedvem. De hol lehet nyers fonalat szerezni?

Eszter írta...

mivel fested? áruld el a titkot... :)

Jutus írta...

De gyönyörűségesek!!!Én is kíváncsi vagyok hol szerzed be!!!:)

bubi írta...

Wow!!! azt a türkizt meg a sötétzöldet ha postázni szeretnéd... megírom a címem mailben. de télleg. :oDDD

Kiskalács írta...

Az a vöröses-barnás annnnyira szép!!!!!
Nekem egy 2x2 méteres takaróm van tőlük (földieim ugyanis :D), és imádom!
Olyan jó összebújni alatta télen! :)

KicsiKató írta...

Drágáim!

A fonal Rikker Jánostól származnak, a link ott van a leírásban a szövegben, tessenek rákattintani!

Ott a számuk, fel lehet őket hívni, ha küldötök válaszborítékot, postáznak fonalmintát is. Van nyers fonaluk 1-2-3 ágú (ez 1 ágú, vékonyka, és ebből 2-t vagy 3-t sodornak össze attól függően, milyen vastag fonalat szeretnénk). Mindhárom vastagság ára 3800 ft (ezt hívják ők puha fonalnak). Ugyanebből vannak a festett változatok, amik klasszak, de durvábbak, mint a nyers. Ezek is puhák maradtak, nem tudom, az övék mitől durvább. De nem olyan vészes, én rendeltem abból is, takaró lesz belőle. A színminta ott van a honlapon, azóta van türkizkék és valami közép-meleg barna is, mogyorós, de melegbarna.

Colombusszal festettem, a rózsaszínt pedig italporokkal. Nagyjából Ercsu leírását követtem, majd idelinkelem a végére. Rikkerék kb. 13-15 dekás adagokban küldték a nyers fonalat, ezt beáztattam egy órára meleg vízbe, amibe előzőleg késel faragtam annyi szappant, amitől kifehéredett. Egy óra után öblítettem, állítólag arra kell figyelni, hogy ne érjen hozzá hirtelen hideg víz, hanem fokozatosan hűtsük az öblítővizeket. Aztán jött a festés, gyöngyöző vízben 45 percig, a fedőt levéve állt utána addig, míg ki tudtam ügyeskedni az üvegeket egy tál hideg vízbe, hogy hűtse a folyadékot. Amikor ez is kihűlt, addig öblítettem vízben, míg nem eresztette már a színét.

Óvatosan kinyomkodtam belőle a vizet, nem mertem nagyon, így kb. két napig száradt, időnként fordítgattam, bolygattam a szálakat.

Jah, fontos, Rikkerék már eleve megkötözték két helyen a fonalakat, de én még két helyen kötöztem, így aztán végképp nem gubancolódott. Az imént feltekertem az egyiket, csodaszépen viselkedett, nem gubancolódott és isteni puha maradt. Ha tudok még segíteni, szóljatok!

http://ercsu27.blogspot.com/2009/10/gyapju-festese.html

Ahama is értekezett a témában: http://ahamaa.blogspot.com/2010/02/gyapjufonal-festese-hazilagos-modon.html

KicsiKató írta...

Kiskalács, akkor te közel vagy a tűzhöz:) Milyen takaró? Írtál róla a blogban? Ha igen, biztos láttam, csak már nem emlékszem... belinkeled itt nekünk?

Kiskalács írta...

Nem, nem írtam róla. :)

Hát lehet venni náluk gyapjú takarót, és párnát is, többféle méretben.
De részleteket sajnos nem tudok mondani. Talán a honlapjukon van valami róla. Vagy telefonon biztos elmondják. Egyébként az enyém kb. olyan vastagságú, mint egy hagyományos magyar paplan, viszont annál melegebb. Sosem fázom alatta, még ha viszonylag alacsonyabbra is van véve a fűtés télen.
Ja, és ha jól tudom, fel is tudják frissíteni ezeket. Valahogy felrázzák, vagy mi? Mert állítólag egy idő után összetömörödik. De ez gondolom inkább a párnánál lehet probléma. (Nekem viszont darált szivacsos a párnám.) :)

KicsiKató írta...

jaaa, azt hittem, te kötötted. :) Remélem a mieink is puhák lesznek, bár inkább tévézéshez szánom. Majd azt is mutatom:)

Kiskalács írta...

Nem kötött. Rendes paplan, meg párna, csak gyapjú töltettel. :D :D

Macus írta...

Ó, de gyönyörűek!

Csilla írta...

Csodásak, főlega barnás vöröses tetszik nagyon. Valahonnan kellene nekem is ilyem festéket beszereznem, totál beleszerettem ebbe a motringba. Kiváncsian várom mi lesz belőlük...

zsoka írta...

Egyik szebb mint a másik!!!

Sofie írta...

Gyönyörű színesek!

bucilla írta...
Ezt a megjegyzést eltávolította a szerző.
bucilla írta...

Nagyon szépségesek lettek mind, nekem a türkiz az új szerelem...Ezt nem lehet megunni;) Ahogy a festést sem...azért kíváncsian várom a "mást" is:)

davir írta...

Gyönyörűek lettek!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails