2014. február 4., kedd

Bözsi

Amikor megfontam az Erikától kapott gyapjút, az elsők között néztem ki hozzá az Elizabeth shawl mintáját. Pár nap gondolkodás után meg is vettem, ám a sors úgy hozta, hogy az alkotási folyamat alatt a nemes "Elizabeth"-ből a könnyebben kezelhető "Bözsi" projektnév lett. 

Az év első befejezett köteménye ez a takaró kendő. Nehezen áll a számra a szó, ugyanis vagy én vagyok túl kicsi, vagy ő lett túl nagy, mindenesetre a maga 230x115 centijével egy könnyű délutáni takaró is lehetne. 

Szeretem, még akkor is, ha a mintánál ígért (732 - 823 m) kicsit se jött be, a magam részéről 845 métert kötöttem bele és ha jól emlékszem, 18 sorral hamarabb be kellett fejeznem, így lemaradt róla a csipkeszegély. A végén így is magas volt az adrenalinszint, ennyi fonal maradt a leláncolás után:

Spongyát rá, fel is avatom a héten, úgyse tűnik fel a nyakamba gyűrve. :)

Ami a fonalat illeti, adhoc ötlet eredménye az átmenetesség, ami szerencsére elég jól kirajzolódik a kész darabon. Az egyik szálat megfontam, ahogy volt, a másik szálhoz pedig apró cafatokra tépkedtem a maradékot és próbáltam színek szerint sorban fonni, előbb a melegebb, sötétebb barnákat, majd a kékes részeket, végül azt a sivatagos homokszínt. 

11 megjegyzés:

Beush írta...

Álomszép, nem is találok kifejezőbb szót erre a csodára! Varázslatos... mint ahogy az is, hogy csupán ennyi maradt a fonalból... a színei... ó... bizony dehogy gyűrném a nyakamba, csak kiterítve hordanám magamon, ha a földig ér, akkor is.

Orsi írta...

Ez gyönyörű!!! nagyon tetszik, bár tényleg inkább ágytakaró, mint kendő!

aarkus írta...

Hát, ez egy igazi Mestermunka. Nem találok szavakat.

Elinor17 írta...

Hűű Kató !Gyönyörű lett .:)Jól bele tudsz burkolózni . :)

Kalex © írta...

Ez tényleg meseszép!!! Ha csak azt elképzelem hogy minitöppnek a sapeszt több napig horgolom, akkor elképzelni se tudom hogy ebben mi munka lehet!? Zseniális vagy! :)

Kalex © írta...

Meseszép! Mennyi munka van benne!!! :)

KicsiKató írta...

Köszi, lányok!

(bár én most épp heves ellenérzéseket táplálok irányába, reggel felvettem és bizony mire munkába értem, szanaszéjjel fagyott a nyakam meg az állam, úgyhogy ha hazamegyek, Bözsit tavaszig nyugdíjazom és elnézést kérek a vastag kendő(i)mtől:)))

Paat írta...

Szerintem a nyakfagyasztással tiltakozott a "Bözsiség" ellen. Egy ilyen elegáns csodát nem Bözsizhetsz le!!!!

Timici írta...

csodaszép légies darab!!! :)

aarkus írta...

Amíg nincs új, olvashatom majd a régieket.
Azt hiszem ez a legszebb kendő, amit VALAHA láttam.

KicsiKató írta...

<3

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails