2013. május 29., szerda

Tudatos.

Sokat gondolkodtam róla, bevonjam-e életem más területeit is a blogra, vagy maradjunk a kicsikatóságoknál? Végül arra jutottam, miért ne. Jöhetnék az én házam-én váram közhellyel, de inkább amiatt, mert ez is én vagyok. Mostanában nagyon is.

Ugyanis életembe - így laza 3 évtized után - megérkezett A Tudatosság. Talán ez a legjobb összefoglalás arra a változásra, ami egy ideje zajlik bennem. Ugyanis én mindig az a lézengő fajta voltam. Hagytam, hogy sodorjon az ár, a medret ugyan én ástam ki, de a folyóból csak a halak érdekeltek. Hedonista vagyok, bevallottan, nehezen (=sehogy) sem tudok nemet mondani a vágyott dolgokra, sokszor akkor sem, ha tudom, jobb lenne nélkülük, mert csak ideig-óráig nyújtanak boldogságot.

Ez volt 3 évtizedig. Aztán jött a váltás. Nem tudom már, mikor kezdődött, az előszelek évek óta fújdogáltak, de mostanában egyre többször választom a jobbat. És a jobb sokszor nem könnyebb. Nehéz és fájdalmas és lemondásokkal teli, mind a fizikai, mind a lelki síkon. 

Na, ennyi oktalan bölcselkedés után nézzük a valóságot: étrendet és életmódot váltok. Kitakarítom a rosszat, hogy jöhessen helyébe az új. Naponta többször hozok tudatos döntést, naponta többször legyőzöm magam. Egy kihagyott péksütivel, egy kihagyott esti pihenéssel, helyette a negyedik km taposásával is a futópályán...

Hát ezekről fogok mostanában írni. Persze a kicsikatóságok rendszeres bemutatása mellett. Ha nem bánjátok. Jöhet az együtt-ötletelés, együtt-küzdés? 

Társak lesztek ebben? :)

12 megjegyzés:

helen írta...

Milyen erdekes, te vagy a sokadik ember, aki hirtelen a futas/eletmodvaltast latom :)) Nem tudom, mi utott belenk, hogy hirtelen letettuk a voksunkat a futas mellett :D
Jah, igen, en is: tavaly is futottam kb. egyszer/ketszer egy heten, de januar ota minden nap megyek, max. egy napot hagyok ki. Es csak akkor, ha megvan a napi min. 10 ezer lepesszamom :D Merthogy en felszereltem magam egy pedometerrel is, mert legtobbszor nem tudom megitelni, mennyire is voltam aktiv nap kozben.
Futas kozben is hasznalom.

Nem tervezem kilepni ebbol a futos eletmodbol. Eljutottam odaig, hogy most mar hianyzik, ha akadalyoztatva vagyok es le kell mondjak a futasrol. Regen hallani se akartam semmilyen sportrol :)

Plussz: lement eddig 10 kilo. Es meg csak nem is dietazom kulonosebben :D

Julcsi írta...

Igen, naná! Fizikailag is;-)

Panka írta...

Nem is kérdés! Shaun és én veled vagyunk!!

Anita írta...

Én nagyon várom ezeket az írásaidat, már csak azért is, mert valami hasonlón megyek keresztül ami a küzdést illeti és sajnos sokszor még a lustaság győz, pedig tudom, hogy jobb lenne minden szempontból az a 6-8 km elipszis taposás.
Szóval örülök, hogy erről is írni fogsz.

szaberka írta...

Vagyunk...:)

Zorka4 írta...

Itt leszünk, futunk, váltunk, sírunk, nevetünk,elesünk, de felkelünk :))

aarkus írta...

Én is nagyon szívesen csatlakozom a többiekhez és hozzád, hajrá!

nöné írta...

Hajrá-hajrá! Én az életmódváltást tavaly kezdtem, amikor is 27 év után leszoktam a dohányzásról. Ennek következtében jócskán rakódtak rám a pluszkilók, amiket már képtelen voltam elviselni mind fizikailag, mind látványilag :) Március 12-e óta minden este 5-6-7 km-eket erősgyalogolok a futópadon, mostanában 1-2 perces futásokat is beiktatok a lépéseim közé. Az étkezésemre odafigyelek, ennek következtében 11 kg-tól szabadultam meg eddig. Még kb. 10 kg mínusz jó lenne, de ha nem megy, az sem baj. Nagyon jó kis önismeret részemről, tesztelem a kitartásomat, akaraterőmet.
Kívánom, hogy a kitűzött célod elérd, érezd jól magad a bőrödben!

Sofie írta...

igen!!! :-)

KicsiKató írta...

szuper!!!

Melinda írta...

én is támogatlak :D

Elinor17 írta...

Jöhet Kató !:)
Minden erőfeszítés erősebbé tesz .

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails