2011. szeptember 28., szerda

netes okosságok, 10 rész: PINTEREST

Ma egy nagyon izgalmas oldallal jövök, ez pedig a Pinterest. Első ránézésre időrabló feleslegesség, de okosan használva megint csak sok időt spórolhat nekünk. Lássuk, mi ez és mire való! :)
A honlap maga így néz ki, tulajdonképp arra jó, hogy a számunkra kedves/érdekes/vicces netes tartalmakat - kép alapján - elmentsük, kategorizáljuk. Első körben kattintsunk a "request an invite"-ra, írjuk be az e-mail címünket és várjuk az értesítést a postaládánkban. (Én kétszer regisztráltam a gmail címemmel, egyszer se jött válasz, a freemailesre megérkezett 20 perc alatt, szóval ha napokig nem kaptok levelet tőlük, próbálkozzatok másik címmel, megéri a macerát!:)
Ha megvan a regisztráció, lépjünk be. Nagy vonalakban nézzük át a főlapot. A jobb felső sarokban találjuk a navigáló menüket, ahol rákereshetünk netes kapcsolatainkra, meghívhatunk barátokat.
Ha a nevünkre kattintunk, ott látjuk a "pin"-jeinket (tulajdonképp olyan ez, mint a design-tábla a falon, amire feltűzzük (pin) a számunkra kedves fotókat). Alatta ott vannak a board-ok, azaz a táblák (az alapkategóriák mellett magunk is elnevezhetünk új táblákat, pl. karácsony, ajándékötletek, kötő minták stb.).
A people-re kattintva meg tudjuk nézni, kik követnek minket (followers) és kiket követünk mi (people you follow).
Nézzük a kevésbé időrabló lehetőséget: a navigáló menütől jobbra van egy kis fehér rész (search), ahova beírhatjuk, mit keresünk. Én most arra kerestem rá, hogy homemade ornaments. Sajnos mivel rengeteg az angol nyelvű felhasználó, jobban járunk, ha eleve angolul keresünk, de magyarul is próbálkozhatunk!
Szétnéztem a találatok között és beleszerettem egy rénszarvasba. Ha a találatra húzzuk az egeret, megjelenik a like felirat (ezzel csak tetszésünket fejezzük ki), a comment (megjegyzést hagyhatunk az eredeti pin-nél) és a repin, ezzel a saját táblánkra tűzhetjük az ötletet, hogy később is szem előtt legyen.
Kattintsunk a repin-re, itt megadhatunk önálló leírást, kvázi jegyzetelhetünk a kép alá.
A kis nyílra kattintva kiválaszthatjuk a táblát, ahova tűzzük vagy akár új táblát is létrehozhatunk (create new board). A pin-re kattintva elmentjük (kitűzzük:).
Végignézhetjük azt is, miket tűztünk már ki, ehhez kattintsunk a boards-ra a jobb felső sarokban.
Láthatjuk, hogy az általam megjelölt táblára (christmas) rákerült a rénszarvas is. Az a jó ebben a rendszerben, hogy nem csak a képet menti el, a képre kattintva megjelenik az eredeti honlap, ahol találtuk. (Tehát nem kell lementeni egész tutorialokat, recepteket; képek alapján bármikor felkereshetjük az adott honlap épp aktuális lapját.)
Jön a kevésbé időbarát verzió, mikor csak úgy nézelődnénk:))) Ha a főoldalon (főoldalra mindig a pinterest feliratra kattintva jutunk el) a discussions-re kattintunk, ott láthatunk néhány nagyobb gyűjtőmappát, amikre ha ráklikkelünk, bizony órákra a monitor előtt ragadhatunk:))
És hogy az általunk talált netes tartalmakat hogy menthetjük el? Másoljuk be a keresőbe ezt a linket: http://pinterest.com/about/goodies/
Ott a különféle böngészőkre aktualizálva megtaláljuk, hogy helyezhetjük el a könyvjelzők között a "pin it" gombot. (pl. chrome-ban a beállítások/könyvjelzők-nélállítsuk be, hogy állandóan látható legyen a könyvjelzősáv, aztán jobb egérgombbal húzzuk fel a pin it gombot a könyvjelzők közé).

Ezután ha találunk egy tartalmat, amit elmentenénk, kattintsunk a pin it-re.
Rövidesen megjeleníti a honlap képeit (persze nem mindet, csak azokat, amik az adott oldalon láthatóak). Keressük meg a mienket, ami megtetszett:) Ha ráhúzzuk az egeret, megjelenik a pin this felirat.
Rákattintva felugrik egy kis ablak, ahol beállíthatjuk a mentés helyét és jegyzetelhetünk is a képhez (valamit mindenképp írnunk kell, másképp nem menti el a honlap).
Ha kész, megnézhetjük a pinterest-en belül a képünket (see your pin), elküldhetjük twitterre, de megjeleníthetjük facebookon is.
Megint csak a legfontosabb funkciókra jutott idő, de higgyétek el, csudahonlap ez! :) Ha van kedvetek, gyertek, próbáljátok ki (és keressetek meg, jelöljetek be, hogy én is minél több pint lássak!:)

ui.: ezer hála és köszönet Ányinak, aki annak idején felhívta rá a figyelmem:)


22 megjegyzés:

Zazálea írta...

szuper vagy, na :o)
köszönöm!

Eryka írta...

Köszi Kata. Már régen ismerem ezt az oldalt de még mostanában regisztráltam és nem igazodtam el rajta teljesen. Segítettél eloszlatni a ködöt...:)Én már követlek.:)

Kicsoda írta...

nekem is nagyon tetszett az otlet es meg nyaron kaptam is meghivot, de a regisztracio facebookos azonositon keresztul mukodik. nekem pedig a facebook-kal komoly gondjaim vannak:-(

Julcsi írta...

Már rajt' van néhány ismerős. Én is gondolkoztam rajta, de pontosan attól félek, hogy ez egy újabb időrabló huncutság.
Na majd egyszer nekiveselkedem:)

KicsiKató írta...

Kicsoda, ha jól emlékszem, először nekem is csak a fészbukos belépést ajánlotta fel, de utána már mindig felajánlja, hogy az azonosítóval akarok-e belépni vagy fészbukos adataimmal. Egyébként nem vettem észre semmi rosszat, nem posztol magától (mint az újítások óta pl. a moly, na az idegesítő). Ha ódzkodsz a fészbukos bejelentkezéstől, ajánlom egy csak erre használt fb-azonosító létrehozását, sajna egyre több helyen kell majd, így csak egy minimalista azonosítóhoz kell engedélyt adnod.

Egyébként nekem abban is segített, hogy hétvégén leredukáltam az évek óta gyülemlő lementett linkjeimet, szóval most nagyon istenítem:)

Julcsi, ha másra nem használod, de a netezés közben felbukkanó ötleteket, tutorialokat, ezt-azt lementeni, arra is tökéletes! :)

Kicsoda írta...

nekem a facebook nem vallalhato, es ezen sajnos nem segit semmilyen azonosito. a legutobbi `dolog`, amit szinten egy atlag felhasznalo nem vesz eszre,hogy a kikapcsolt allapotban is koveti az internetes mozgast csak egy.
a pinterest pedig bennem is egy regi hianyra valasz, es en is ugy erzem, hogy jo rendszerezo lehet, csak nekem ennyit nem er.

KicsiKató írta...

Mekkora ráérzés kell, hogy pont azon a napon készítsem el a tutorialt, mikor megváltoztatják az egész felületet? :) Ne ijedjetek meg, kicsit megújult a külseje, de a lényeg ugyanaz maradt pinterestéknél:)

Molika írta...

:) éppen azt nézem, hogy nekem nem ott és nem úgy vannak a dolgok, ahogy nálad, azt hittem valamit rosszul csináltam ...
Rengeteg funkcióra rávilágítottál, köszönöm szépen!
Tényleg függőséget okoz, ezt be kell látnom, karácsony óta nem telhet el nap, hogy be ne nézzek, és ha már benéztem ...
Egy újabb dolog ami a varrógép és közém áll , és most még regisztráltam is ... ó jajj ! mi lesz velem ?

florentine írta...

nagyon jók ezek a netes okosságok!

Kriszta írta...

Húúú, nagyon nagyon köszi a felvilágosítást, rengeteget segítettél vele!!

F.Gina írta...

Megint te vagy a királylány :)) Ma kerestem rá Katafolt miatt, és a gugliban rátaláltam a leírásodra. Anno biztosan nem izgatott fel, pedig nem rossz :))

KicsiKató írta...

kiralylanynak lenni csudaklassz:)))

Horváth Emerencia írta...

Nagyon ügyes vagy!Nem sikerül regizni, tudnálüe meghívot küldeni, nagyon szépen megköszönném!

KicsiKató írta...

Emerencia, ha írsz e-mail címet, küldök meghívót!

Horváth Emerencia írta...

Nagyon szépen köszönöm KicsiKató!horvathemerencia@yahoo.com

KicsiKató írta...

kiküldtem! :)

Horváth Emerencia írta...

Sajnálom,nem kaptam e-mailt.

Horváth Emerencia írta...

Bocsi,megérkezett!Nagyon szépen köszönöm!Kellemes hétvégét kívánok!Puszi.

Gitta írta...

Kedves Kató!

Régen készülök hogy segítségedet kérjem a Pinteresttel kapcsolatban. Magam is felregisztráltam, sikerült is, ez ok. Na de a képek blogba illesztése nekem nem sikerül. Oké hogy embed gomb benyomása. De akkor jön a hatalmas hosszú kód, és én azzal nem bírok, valószínűleg mérhetetlen tudatlanságom végett:-) Szóval hogyan lehet zökkenőmentesen a blogomba tenni-ágyazni-képet, úgy hogy az meg is jelenjen?? Nem írom ide milyen próbálkozásaim voltak, de biztosíthatlak mindenféle verziót kipróbáltam. Nem sikerült!! Ha jól tudom, így lehet tisztán képeket feltenni a blogokba, és facebook oldalra, mert -ha sikerülne, akkor visszakereshető az eredeti oldal, és így nem lopás a kép használata. Jól tudom? Ha igen, akkor hogyan kerül be a kép bárhová is???
Köszönettel:Gitta
uí.megtaláltalak a pinteresten:-)

KicsiKató írta...

Szia Gitta!

Nem nagyon értem tisztán, hogy mit is szeretnél... A blogodba berakni egy képet, hogy aztán arra kattintva a kép pinterestes helyére jusson a látogató?

Mert ha igen, akkor annyi a teendőd, hogy lemented a képet, simán beilleszted a bejegyzésbe, aztán kijelölöd és a link hozzáadására kattintasz. Itt meg ugye a pinterestes linkjét adod meg.

Ha a képre kattintós link nem jönne be (nekem valamiért sokszor nem akarja elfogadni), akkor a kép alá írd be, hogy:

(forrás)

Majd ezt jelöld ki, és most kattints a link hozzáadására. Így jogtisztán használod a képet, mert linkkel megjelölöd a forrását.

Remélem, tudtam segíteni, ha eltévelyedtem volna a válaszadással, kérdezz bátran! :)

Gitta írta...

DE örülök hogy válaszoltál!:-)
Igen ilyesmi a kérdésem!
Vagyis: az első verzió, a rákattintós esetében sima másolás-vagyis lementem a gépemre-onnan betudom rakni. A második verzió esetében is másolom, majd a linkkel beteszem a forrás "alá" a pinterest oldalt. Ez utóbbit szoktam, de valahol azt olvastam, hogy ez így is lopásnak számít. A facebookra pedig azért nem merem betenni mert szintén azt olvastam, hogy ha a megjelölt forrás átkattintós, akkor az reklám, és ez nem szerencsés. Így csak simán kiírom hogy pinterest. De átkattintani nem lehet. Szóval így lehet?
Neharagudj hogy értetlenkedem, csak én azt hittem, hogy ez az embed funkció, valami extra eset, és nem értettem hogy miért nem tudom beágyazni a képeket ezzel.
Végük is az általad írtakat szoktam csinálni.
A facebookos dologról-mármint hogy reklám lenne- neked mi a véleményed?
Nagyon köszönöm a válaszodat!
Gitta

KicsiKató írta...

Hűha, ingoványos talaj és előrebocsátom, ez az én véleményem, nem vagyok internetjogász, de:

- egyrészt a facebook hirdetések és linkek tárháza, úgyhogy beleférnek a linkek
- ha már elhozol valahonnan egy képet, akkor inkább tedd azt átkattintós linkkel együtt, semmint csak a képet felrakod a blogra vagy a fészbukra, mert míg az első szerintem nem lopás, hanem kvázi reklám, a második - forrás hiányában - az

Úgyhogy én - ha hozok máshonnan képet - továbbra is a linkkel rámutatós verziót használom, szerintem ez így tiszta:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails