2011. január 31., hétfő

Lepke horgolása - how to

Pár nappal ezelőtt, mikor mutattam a lepkés táskámat, felmerült, hogy mutassam meg, hogy is készül a lepke. Ha nem haragszotok, nem azt a mintát készítettem el, másikat kerestem, de a főbb irányvonalak ugyanazok. Előre bocsátom, nem vagyok nagy horgolós guru, így ha valaki kijavítana itt-ott, kérem, ne fogja vissza magát, hadd tanuljunk mind!:)

Alapvetően elmondható, hogy szinte mindegyik mintához elég pár alapvető pálca ismerete, amelyeket rengeteg honlapon megtanulhatunk (pl. itt egy csinos linkgyűjtemény).

Sokáig mumusként tekintettem a lepkék rajzaira, míg közelebbről meg nem vizslattam őket. Pl. itt van ez, a mostani delikvens. Itt viszonylag könnyebb dolgunk van, külön kell meghorgolni a testet és a két szárnyat, majd összehorgolni/varrni őket. A szárnyak szinte mind erre a kaptafára készülnek: egy ideig az ívek irányában horgolunk, majd egyszercsak középen elhelyezkedik egy ún. megosztó elem, a következő sorban már csak eddig haladunk, megfordulunk és így tovább. Ha befejeztük a szárny egyik csücskét, megkeressük az újabb kiinduló elemet (általában nyíllal jelölik a rajzon és a központi, megosztó pálcacsoportnál fogjuk találni) és szépen sorban befejezzük a szárnyat.


Az egyszerűség kedvéért bejelölgettem a rajzon és fotókon a fázisokat, a mintát nem szeretném feltenni, de ha küldtök mailt, el tudom küldeni. (felül, a fejléc alatt és jobb oldalon is találtok klikkelős utat az e-mail címemig:)

Nem vagyok túlzottan jártas a horgolási leírások elkészítésében, de ha nagyon sokan sikítoztok érte (nem csak a hörcsögölés miatt, hanem akik tényleg elkészítenék, ha lenne), akkor nekiveselkedek szívesen annak is:)


Technikai közlemény: ma estig még jelentkezhettek facebookon a nyeremény táskáért, részletek és útmutató: itt:)

11 megjegyzés:

Lidércke írta...

Annyira ügyes vagy! :) Nagyon tetszik.

töpszlívi írta...

Nagy tök jó, szuper ez a lepke::)) De a rajzot látva rájöttem, hogy én ilyet az életbe soha nem fogok tudni csinálni. :((((

KicsiKató írta...

Köszi:))

Szilvi, dehogynem! Milyen szinten állsz horgolásügyileg? Szoktál rajz alapján horgolni vagy inkább csak leírásból? Amennyire féltem én is tőle, azt kell mondjam, rém egyszerű, ráadásul szép logikus, harmonikus, ugyanazok a szélső lépések, szóval csak pár zökkenője van, amire oda kell figyelni!

Monica írta...

Utólagos engedelmeddel kitettem a képet hozzám, és belinkeltelek. Egy kis reklám :)

Bea írta...

Még hogy nem vagy horgolás-guru....nahát! Ez a lepke nagyon szép lett, a leírás viszont nekem kínai:)))

Gira írta...

Jaj, de jól fog ez jönni nekem! Ki ne töröld a képeket egyszer!!! :)
Az első képen mi az a ...január khm...?

KicsiKató írta...

Ezek szerint még te se szoktad meg annyira a 2011-et, hogy feltűnjön a 2010-es dátum:)) Már lementettem 2010-zel, nem tudtam máshogy javítani 2011-re:)

Gira írta...

Na megint elfelejtettem az a kicsikatós turpisságot, hogy kapjak értesítőt a válaszról :)

Gira írta...

Jaaaaaa :D :D :D

töpszlívi írta...

Én ehhez képest sehol sem tartok horgolásban. Leírás alapján próbálkozom, /eddig nem nagy sikerrel/ rajz alapján meg még egyáltalán nem próbáltam. Gondolom felmerül kérdés, hogy akkor, hogy is csinálom? Lehet kinevettek, de a nagy videó megosztóról kinézek dolgokat, és....én így "tanulok" horgolni.

KicsiKató írta...

Nem-nem, ez egyáltalán nem vicces! Rég természetes volt, hogy a nagymamától, nagynéniktől el lehetett lesni mindent, ma youtube-ról tanulunk. Nincs ezzel gond, én amondó vagyok, ki kell használni a kor adta lehetőségeket!:)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails