2010. augusztus 8., vasárnap

Vénusz stóla - kész:)))

Jajjdenagyonboldogvagyok!!!!
I'msohappy!!!

minta: Vénusz stóla (itt, itt és itt)
tervező: Ercsu
méret: 160x30 cm
súly: 96 g
fonal és tű: Rikker-féle egyágú gyapjú, saját festés (türkiz); 5-ös egyenes kötőtű
Ezer sebből vérzik szegénykém, de az enyém, első csipke, első Rikker, első saját festés, első... imádom, annak ellenére, hogy cirka 20 sor máshogy áll, mint kéne:)))
It has many mistakes, but it's mine, the first lace, first Hungarian wool, first dying, first... I do love it instead of the several bad rows:)))
Ráadásul a végére rájöttem, hogy nem tudok kötni. Vagyis nem jól. Vagyis jól, de másképp, mint a nagykönyvben meg van írva. Nem nagyon látom még át, mennyiben mások a szemeim, de úgy döntöttem, újra tanulom a kötést.
Moreover I realised that I cannot knit. Or not right. Or right, but otherwise than it's written in the big book. I don't really see how different are my stitches, but I decided to learn to knit again.
Pár napja elkezdtem egy szemtelenül egyszerű mintát, hogy begyakoroljam. A sima szem már megy, de a fordított sorokban úgy érzem, mintha kicsavarnám a kezeimet. Sebaj, megtanulom és menni fog, az új kendőt már szeretném "rendesen" megkötni:))
I started to knit a ceekily simple pattern to practice. Simple stitch is much more better, but at purl stitch I feel my hands very strange. Never mind, I'll learn them, I'd like to use the new stitches at the new Ercsu-shawl:))


34 megjegyzés:

Ibcsy írta...

Micsoda véletlen, én is ezt kötöm:-)Mielőtt neki kezdtem, én is azt hittem, hogy tudok kötni. De már rájöttem, nem tudok:-( Bár még nagyon az elején vagyok.

Zazálea írta...

Elsőként szeretnék gratulálni, Katókám!!

Ida13 írta...

Szép lett.
Honnan veszed, hogy rosszul kötsz?
Honnan tanulsz újra kötni?

KicsiKató írta...

Ibcsy, az elején nekem is nagyon nyögvenyelősen ment, de a második adag századik sora körül már egész büszke voltam magamra:)

Zazikám, köszönöm-köszönöm, utol foglak én érni nemsoká és ontom magamból a Lamikat:)))

Ida!
Az első kötősulis bejegyzéseket figyelembe se vettem, azt hittem, jól kötöm le a szemeket. Amikor ismerkedtem a spéci csipkés szemekkel, egy szomszéd néni akart segíteni, de teljesen máshogy kötötte le a szemeket, mint én. Akkor már gyanús volt a dolog. Aztán a közös kötésen Jucuu-t látva már biztos voltam, hogy más utakon járok. Utánanéztem, én valami kombinációs verzióban kötöttem le a szemeket, pl. a sima szemnek a hátsó lábába böktem, a fordítottat meg másfelé csavartam. Szóval most csak átrágtam magam Ahama videóin a Barka kötősulijának első-második leckéjében.

Honfi Viktória írta...

GYÖNYÖRŰSÉGES! Bárhogy is van.
És a színe is csodaszép!
Ügyes vagy :)

Ida13 írta...

Akkor én is totál félreértésben vagyok. Annak idején én apukámmal tanultam kötni egy könyvből. Ott fotókon követhettük, hogy mit hová kell vezetni.Ott simaként a hátsó lábba öltés szerepelt és csavartsimaként emlegette az elsőlábast. Jajj, de jó lenne, ha ezt valaki helyretenné!

Ida13 írta...

Megnéztem a kötősulit. Értem miről beszélsz!
Szerintem kötésképileg ugyanazt adja a te módszered, mint az Ahamáé. Csavartsima-csavartfordított és simasima és simafordított.Egy próbát megér! Én megteszem.

Bea írta...

Szép lett, igazán. A színe is... Én a Toszkán kendőt kötöm, az is vérezni fog, pedig vagy 10x lebonottam, de aztán a végén megelégedtem azzal, hogy stimmel a szemszám. :)

KicsiKató írta...

Találtam videót. Így kötöttem a simát (angol verziónak írja): http://www.knittinghelp.com/apps/flash/video_player/play/122/1

Ez pedig a "kontinentális", most így kötöm: http://www.knittinghelp.com/apps/flash/video_player/play/121/1

fordított régen: http://www.knittinghelp.com/apps/flash/video_player/play/130/1

fordított most: http://www.knittinghelp.com/apps/flash/video_player/play/133/1

Csak én nem csavargatom rá a kezemmel a fonalat, hanem a kötőtűvel ügyeskedem rá.

Hát nem tudom, ezek szerint kár volt újra tanulni? Na majd kipróbálom őket egy-egy mintadarabon.

KicsiKató írta...

Jajjjajjj, Bea, ne ijesztgess:) A második egységét kötöd már?

Bea írta...

idén én is megtanultam a sima szemet másképpen is lekötni- és most kettőt variálok, ahogy a minta kívánja. De azt hiszem, rám is rámférne megézni alaposan Ahama módszerét.

Bea írta...

Igen, de az sokkal könnyebb, mint az első. Nem számolgatom a szemeket, nem törődök, csak az egyik sarkával,(nem számolgatom a szemeket) és felkészültem rá, hogy nem lesz tökéletes. :)

ccsigaház írta...

nézd meg, hogy hogy köt Miss Marple a filmekben, aztán gyorsan vondd vissza, hogy nem tudsz kötni :-)

Katus írta...

Szia Kató! Gratulálok a Vénuszhoz. Nagyon szép lett. Ne aggódj, én is párszor bontottam ezt a kendőt. Még csak az első blokknál tartok, mert nekem is nyögvenyelősen megy. Pedig azt hittem, hogyha valaki, akkor én tudok kötni. Persze, csak nem csipkemintát. :) Egyébként nekem egy kolléganőm segített, mert volt pár dolog, ami sehogy sem jött össze.
Már alig várom, hogy megkössem teljesen a Vénusz stólát, és akkor jöhet utána a Toszkána kendőt. :)))
Egyre több gyakorlással, egyre jobban fog menni.

Macus írta...

Nagyon szép lett!

Amanda írta...

Szép lett a kötés is, a festés is. Én is tekergetem a szemeket, menet közben, úgy ahogy a minta megkívánja. Ezért haladok lassan, mert igazgatni kell az összekötéseket, hogy arra dűljön, amerre kell.

Gira írta...

Wow, nagyon szép lett!!! Én még nem mertem belevágni a csipkekötésbe, de ez nagyon inspiráló :)

Zazálea írta...

Én is vegyesben kötök, így teremtvén meg a világbékét. :o)

Ilonamamzi írta...

Büszke lehetsz a remekedre. És a színe, az gyönyörűűű!!

micuska írta...

Máris mennyi dicséret, pedig még fog a tinta a bejegyzésen. Kell még az enyém is? Ez gyönyörű, könnyed, légies! És... kölcsönadod a sógorom esküvőjére?

ercsu27 írta...

Kató, nagyon szép lett!
Képzeld, én is úgy kötök, mint te! :-)
Vagyis egyáltalán nem úgy, mint Ahama. Időnként okoz ez egy kis felfordulást, de nem akarom megtanulni a másik módszert, nekem is kitekertek úgy a szemek. Minden szemet le lehet kötni a "mi módszerünkkel" is, már kikísérleteztem. :-)

Ahama írta...

Gratula a nagy munkához!
Attól még nem kötsz hibásan, ha nem úgy kötsz mint a "nagykönyvben". Nincs is nagykönyv, illetve van, de több. Van legalább 2 féle rendszer, amikben egyfajta logika szerint illeszkednek egymáshoz az egyes szemek kötési módjai. Mindkettő nagyon elterjedt. Ha az egyik szerint kötsz végeredményben nagyon hasonló kötésképet kaphatsz, mint ha a másikat használod.
Ha kevered a kettőt, hát abból jönnek ki az érdekes kisérleti dolgok :).

nöné írta...

Kata, gratulálok, ügyes vagy! Szép lett a stólád!
Kötés: én is úgy, ahogy Te, Ercsu, és zömmel a magyar nők. Bár mostanában rá-rááll a kezem a Marti-féle (angol) szemekre, a fordítottal vannak olykor gondjaim, sokkal lassúbb a fonáka oldalam, mint a mifélénkkel. De nem baj az, ha az ember lánya ismeri ezeket a technikákat:o)

KicsiKató írta...

Micuska, ha tényleg megtisztelsz azzal, hogy elkéred egy lagzira, naná, hogy megérte billentyűzetet ragadnod:) Csak szólj és küldöm Zsoltival:))

Ercsu, igen, valahol olvastam, hogy te is csavarsz, csak én attól ijedtem meg, hogy nem tudom kikísérletezni a megfelelő utat. Így meg sokkal kényelmesebb, mert tudom követni a leírásokat és nem kell azon agyalnom, merre fordítgassam a szemeimet:)))

Ahama, azért én mégis nagyon köszönöm a kezdeti videókat is! És olyan kíváncsi vagyok, egy gyakorlott kötő milyen tempóban köt, nincs kedvetek csinálni efféle házi videókat?:))))

Gira, ne csüggedj, állj csak neki, nagy móka:)))

Lányok, köszönöm a kedves szavakat, látom, sokunkat mozgat mostanában az a fránya kötőtű:))

Irenka írta...

Ez nagyon szépséges, mutatós darab lett! A színe valami fantasztikus! A hibákat nem látom, egyszerűen csak tetszik.
Én "hagyományos magyar" módszerrel kötök, igaz, cserélgetnem kell a szemeket, de még nem szántam rá magam az Ahama által használt technika megtanulására.
A stólához még egyszer Gratulálok!

Silerika írta...

A végeredmény nekem nagyon tetszik! Lehet, hogy túlvariáltad azt a pár sorocskát, de sebaj! Meg különben csodaszép a színe is!! (tudod a kék a kedvencem) Én is ezzel a stólával ügyködök, a második felénél tartok.

PETUNIA írta...

Remek nőcis darab :o) Nagy gratula. :o)

Jutus írta...

De jó neked,már a tied készen van,én még csak a felénél tartok,pedig nagyon élvezem a kötését,csak nincs egy csepp időm sem mostanság.:))
Nagyon szép lett,remélem az enyém is sikerül hasonlóra!!!!:DDD

micuska írta...

Hú, hallod! Majdnem széttörtem a fejem a Zsoltin. Férjem is Zsolti és abban kezdtem gondolkodni. De megvan! Köszönöm a bizalmat, hogy odaadod. Addig még szeretnék személyesen találkozni a kötős-talin. A lagzi csak szeptemberben lesz.

Csilla írta...

Igazán jó lett! az enyém is kész, de nem muatom, egyrészt mert nincs blokkolva másrészt mer október végén lesz ajándék valakinek aki olvassa a blogomat :) Amúgy én is sokat tanultam a kötősuliban, pedig már vagy 25 éve kötök, és én is ugy kötök ahogy te, de próbálom megtanulni a másik módszert is.

zazálea írta...

Puszillak!

KicsiKató írta...

Öööö, elvesztettem a fonalat, Zazi, engem? Különös okból kifolyólag vagy csak úgy?:)

Gira írta...

Neked 2x13 mintaelemből lett 160 cm? Én most 11 mintaelemnél tartok, de ez 40 cm... hm... akárhogy számolom, a végére ez csak 1 méter lesz. Ennyire szorosan kötök, vagy te is toldottál?
(Nálam is beindult a lelkesedés a kötés iránt. Sajna a kardigánhoz elfogyott a fonal, úgyhogy azzal várom a postást :) )

KicsiKató írta...

Csak annyit kötöttem, amennyit muszáj volt:)) Szerintem viszonylag lazán kötök, na meg rengeteget nyúlt a blokkolásnál, kb. 120 centiből lett 160 (és szerintem még jobban is ki lehetett volna feszíteni, ha merem...)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails