2010. augusztus 23., hétfő

festős kérdés

A héten érkezett hozzám némi Rikker-féle csipke, amit szerettem volna megfesteni. Bea kommentje döbbentett rá, hogy parlagon hevernek a procionjaim, ki is próbáltam - több-kevesebb sikerrel. Írtam már az indexes fórumra is, de hátha hamarabb jár itt valamelyik festős tudor, aki válaszolni tud, bemásolom hát ide is a panaszom.

Olyan rég festettem már, mostanában sokat kötök és ma kipróbáltam a procis gyapjúfestést. Befogta, de mégse az igazi - mosószódával előkezeltem, a festékben négy és fél órát ázott a fonal és nézzétek, mi történt:


Első ránézésre nem lenne gond, ha a sárga nem sötét borsózöldnek, a ciklámen pedig nem lilának indult volna. Mindkettőből mintha kioldódott volna a kék (midnight blue és türkiz; mindkettőnél 2:1(kék) arányban keverve), és még az utolsó áztatóvizek színe is a kívánt volt, de a fonalban nyoma sem maradt. Mit ronthattam el?

9 megjegyzés:

Ahama írta...

Annyit tudok hozzászólni a dologhoz, hogy a Procion igazából pamutra és más növényi eredetű anyagokra lett kitalálva. Arra kiváló, gyapjúra viszont más festékek a jók, akár legegyszerűbbként a Columbus.

Bea írta...

Jéé, ezt nem is tudtam, hogy gyapjúhoz nem jó. :(
pedig én is tervbe vettem... Azon gondolkoztam, hogy hogyan kéne előkezelni a gyapjút? Ugyanis a pamutot kétszer kimostuk mosógépben, és az jó alapos tisztítást adott neki. Vajon mi a helyzet a gyapjúval?
És a batikfesték?
igazából én a forralástól-főzéstől féltem a gyapjút.

Polyák Ildikó írta...

Egyetértek Ahamával:( Gyapjút is lehet festeni vele, de akkor főzni kell és túl komplikálttá válik.
Azt mondjuk nem értem, miért a "kékek" szálltak el....

KicsiKató írta...

Köszönöm, lányok! Nem tudom, hogy fog viselkedni, mindenesetre a festék megfogta és szépen ki is tudtam öblíteni. Majd kiderül...

Nekem is ez volt a fura, hogy a kékek voltak a ludasak. Azt hittem, valami fontos részt elfelejtettem, hogy tovább kéne áztatni vagy ilyesmi.

Bea, a főzéstől magától ne félj, Colombus-szal is főzni kellett és egy befőttesüvegbe téve, azt enyhén 'forró' vízbe állítva nem lesz baja a fonalnak. Csak dörzsölni nem szabad és óvni kell a hirtelen hőmérsékletváltozástól, hogy meleg vízből ne tedd a hidegbe.

Móni írta...

Igen, sajna igaz, amit Ahama írt, a procion csak természetes növényi rostokhoz való festék. Más textilfestékkel meg az a gond, hogy a só, amivel fixálod, tönkreteheti a gyapjúszálakat, és nem is lesznek olyan ragyogóak a színei. És egy kis reklám: nézzetek be a gyapjúfestős blogomba, ha kedvetek tartja ;) - http://gyapjufestes.blogspot.com/

ezkriszti írta...

Azért a kékekre is gyanakodnék.
Jártam már úgy régi festékkel hogy a festéklé gyönyörű sötétbarna volt, a pamut mosások után végül meg bugyirózsaszín lett csak.

tűzlili írta...

Hát nekem így is tetszenek:)))

Nézz be a blogomra, mert vár Rád egy díj.

bruercsi írta...

Először nem is értettem miért nem tetszik a festett fonalad Neked... Mert hogy nekem tetszenek. Persze úgy már más a helyzet, hogy nem ezt a végeredményt vártad. Biztos vagyok benne, hogy meg lesz a helye nálad ezeknek a színeknek is!

btrudy írta...

A lányom nemezel, próbaképpen festett a procionnal, főzte, kb. 1 órát, a színek csodásak lettek. Csak annyiban macerás, hogy 1 óráig főzte. Nekem egyszerűbbnek tűnt, mint az eddig megismert procionos festések. Rá is csodálkoztam, hogy miért nem próbáltam ki a főzést vele. Ha érdekelnek a részletek, megtudakolom, mert már régebben történt.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails