2010. február 24., szerda

hogyan tüntessük el a képeket...

... blogunkról. Avagy tanulságos mese egy makacs KicsiKatóról.

Történt egy szép napon, hogy Kató picasa albumját rendezgette. Észrevett több olyan mappát, amit nem is ő tett fel... Kíváncsian belenézett, kiderült, hogy a háta mögött a gaz és önállósodásra hajlamos blogspot oda gyűjtötte az összes képet, amit két év alatt Kató megosztott olvasóival (és mint tudjuk, ez igen tetemes mennyiség). Kató felháborodott, hogy így neki el fog fogyni a tárhelye és egyébként is, az ő háta mögött ilyenek történnek?!

Nosza, nekiállt kitörölni az albumokat. Bebukta, az albumok törölhetetlenek! No, ha eddig csak mérges volt, ez a lépés húzta fel igazán, méghogy majd a Picasa mondja meg, mit töröljön és mit nem?! Addig törte okos kis buksiját, míg rájött a megoldásra: egyesével fogja törölni a képeket. Az összeset!! Unalmas óráiban neki is állt és legalább 2-300-at kitörölt, de (szerencsére) feladta.

Teltek-múltak a napok, már el is felejtette volna az egészet, mikor a facebookra szerette volna kigyűjteni blogjából a régebbi alkotásokat. Kapaszkodjatok meg: egy csomó képet eltüntetett a blogspot!!! Hát mi történt és hogy lehet és egyáltalán honnan van ennyi mersze, hogy KicsiKatóval így kitoljon?

...

Nem kellett sok idő, mire KicsiKató rájött a kis okos buksijával, hogy a blogspot a picasa oldalon tárolja a blogra helyezett képeket. Véglegesen. Gondolom a hülyék ellen próbáltak védekezni úgy, hogy az albumot ne lehessen kitörölni, de az én zsenialitásommal nem számoltak.

Jelen állás szerint
a., megüt a rossz nyavalya, amiért ilyen hülye és csökönyös szamár vagyok
b., ha kisüt a nap hangulatom borongós egén, látok arra esélyt, hogy egyszer újra felteszem a blogra az elveszett fotóimat
c., tehetetlenül csak figyelmeztetni tudom hasonlóan csökönyös blogtársaimat: ezt ne csináljátok utánam:))

És hogy jó dolog is történjen, tegnap postára dobtam 4 csomagot, egyet Orsinak, egyet a tavaszi swap partneremnek, egyet Hajninak és egy meglepit Mamisnak:) Lessétek a postaládát és sikítsatok egyet online, ha épségben megérkeznek:)

17 megjegyzés:

Julcsi írta...

Blogos pályafutásom elején én is így jártam:)) Azóta sincsenek pótolva a képek....

katafolt írta...

Áááá,ez,gondolom,fájt !Pedig figyelmeztet is valahol,legalábbis emlékszem,hogy már az első blogos napomon olvastam ezt és jól meg is jegyeztem magamnak.

Ili írta...

Én is jártam így a blogolásom elején. Úgy, hogy nem sok veszett el!!!
Nagyon bosszantó!!

Mammka írta...

Ó,KicsiKató! Én nemrégen olvastam ezt a figyelmeztetést,hogy vigyázzak,mert ha picassából törlöm a képeket,akkor a blogomról is el fog tűnni.
Ilyen ez a netvilág.....:(

martimez írta...

Én is törölni akartam,de valamiért észrevettem időben mi fog történni,ha...
:)

KicsiKató írta...

Ez megnyugtat, hogy ti okosabbak és előrelátóbbak voltatok:) azt mondjátok meg, hogy ti ezt hol olvastátok? (Mondjuk arra is csak nemrég jöttem rá Kricsar segítségével, hogy - éppen a Picasa miatt - véges a tárhely nagysága:))

Kató tudatlan és naiv néha, ez van:)

(jah igen - és nem hogy varrogatna valamit a netfüggőség helyett, akkor eszébe nem jutna egyesével képeket törölni:)))

Miss Scotty írta...

Lányok, nemcsak a blogról törlődnek a képek, hanem a gépedről is :( Mindig annyi képet importálj a Picasa-ba, amennyire szükséged van vagy legyen biztonsági másolatod egy másik könyvtárban.

Üdv. Scotty

Orsi írta...

Kató!

Megkaptam a macis szatyrot:)))
Köszönöm szépen:)))Nagyon szép:)))
Miután csodáltam röpke másfél órán át,be is költöztettem a táskámba:)))
De azt hiszem még kiveszem nézegetni:)))
Köszönöm szépen mégegyszer:))))

bruercsi írta...

Upsz! Jön a tavasz, többet fog sütni a nap is! Be happy!!!

davir írta...

Nekem ebben a sztoriban a szívósság tetszett, ahogy nem adtad fel! :))) Egyébként én is csináltam ilyet az elején...

eli írta...

Azta kutya fajat...hat ezert tuntek el a kepek a blogomrol?!? Aaaaaaaaaa.....es mit lehet ilyenkor csinalni? Draga Kato...koszi a FB-t:-D

KicsiKató írta...

Orsi, nagyon örülök, hogy tetszik!!

Eli, én azt tervezem, hogy mivel kategorizálva megvannak a varrományaim képei cd-n, így könnyebben visszakeresem a hiányzókat és újra feltöltöm mindegyiket az aktuális posztokba. Macerás, de annyira bosszant a dolog, hogy ha más nem, nyáron, ráérős időmben megcsinálom.

(Csak halkan jegyzem meg, sajnálom, hogy te is így jártál, de annyira jó nem egyedül lenni a problémámmal:)))))

KicsiKató írta...

És drágáim, hogy mindenki olvasta a blogolása elején, én meg kétéves vén szamárként bebuktam... Hát azért ez égőőőő:)

Barbi írta...

Én is jártam így, most már semmilyen feleslegesnek tűnő webalbumot nem törlök. Nem ilyen sok képem veszett el ugyan, de még mindig nem győztem pótolni a blogon. Egyszer csak a végére érek. Sajnálom. :(

Hajnoca írta...

Köszönöm szépen. Megkaptam a levelet.:-)
Írok püt.

Kökörcsin írta...

Ezt rólam írtad! ;-)

Kalex © írta...

óóóóóóóóó, drága Katókám!
Jól megtréfáltad magadat! :o((((
Én is jártam így, mire rájöttem, hogy azt az albumot érdemes nem publikussá tenni, ahova felment mindent a blogspotról, és nyitni egy másik, privát albumot a picassán a műveidről! És akkor a képek is megmaradnak, és Te is elégedett lehetsz! :o)
Remélem tudtam segíteni! :o)

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails