2009. január 23., péntek

sikerült!!!

... khm, nem száz százalékos a siker, de sok napnyi szemezés után végre belevágtam (szó szerint) a zsugorkalapomba:))
A kellékek:
Well, after a few days of flirting with my polyshrink sheet, I cut it:))
The ingredients:
Kellékek még:) (Ja meg persze zsugorkalap. Az egyik oldalát meg kell smirglizni, hogy a résekben megtapadjon a festék. Erre az oldalra lehet mindenfélét firkálgatni.)
More ingredients:) (And of course polyshrink sheets. You should sand one of the sides and draw on it.)

Előrajzoltam a lapocskákat. Az elsőt rotringgal, a többinél már a rajzokhoz is vékony hegyű alkoholos filcet használtam. Az elsőnél színes ceruzával színeztem, a többinél filcekkel és zselés tollakkal.
I filled the cards. I used rotring on the first one and markers and jelly pens on the others. I wrote the text with alcoholic pen.

Sütés előtt. Sajnos a jobb szélső, ami alatt nem ért végig a papír, meg is sérült:(( Nem baj, kicsire nem adunk:))
Azok szerint, akik már többet használták, így kell sütni: Előbb zsírpapíron, színezett felével felfelé 150 fokon 5-10 perc, utána ki kell venni, némi hűlés után megfordítani, kivenni a zsírpapírt alóla és még 10 percig sütni 200 fokon. Nálam is pöndörödött a széle az első sütés után, de a másodiknál már kisimult.
Before roasting. Unfortunately the card on the right side has been hurt:(( But no matter:))
I've read that you should bake (?) it in this way: Put it onto a grease-proof paper, the upper side is the written one. Bake it for 5-10 minutes on 150 celcius degree, than take out the paper, reverse the cards and bake them for 10 minutes on 200 c. d.

Éééééés tádáááám:) Van benne szebb és kevésbé szebb... Vagyis inkább geometrikus és kissé amorf, de nagyon tetszenek!! Mindenkinek tudom ajánlani a technikát, a lehetőségek száma szinte végtelen!
A kezdeti kb. 10 centiből a végére 4 centisre zsugorodtak.
And heeeere are they:)) There are nicer and less nice ones... But I like them:)) I do advise this technice for everyone!!
The sizes became smaller - I started with about 10 cms and became 4 cms.

Nemsoká mutatom azt is, miket készítettem a kis lapocskákból!
I'll show you what I'll make of these cards soon!
Drága Martimez, köszönöm az inspirációt és az információt egyaránt!!
Dear Martimez, thanks for the inspiration and informations!!

17 megjegyzés:

Barbi írta...

De jóóóók! Várom mi lesz belőlük! :-)

Pillle írta...

Én is kíváncsi vagyok :) Köszi a részletes útmutatót!

Julcsi írta...

De jók lettek! Nincs mese, most már EZT IS ki kell próbálnom:)

bruercsi írta...

Én is szeretem a zsugorkát! Tök jó pofa, ahogy kunkorodik össze-vissza. Nekem a sima ceruzás verzió jön be, mert úgyis a sülés közben, ahogy megy össze erősödik a színe. Annyi klassz dolgot lehet csinálni belőle. De! Kérdésem van, én sose szoktam vissza tenni a sütőbe még egyszer, tul.képpen miért kell?

Zsuzsi írta...

tök jók :)

Naturita írta...

Milyen kreatív vagy még nem próbáltam ezt a technikát. Várom mi sül ki belőlük.

Edige írta...

Jók lettek! Annyian kipróbáltátok ezt a technikát, hogy most már az én fantáziámat is alaposan beindította...

KicsiKató írta...

Köszönöm, lányok, csak biztatni tudlak titeket, elvégre remek kis gombok is születhetnek belőle a varrományainkra:)))

Bruercsi, a pontos választ nem tudom, de az tény, hogy az első sülésnél még élesek a szélek, miután megfordítva visszateszem, lekunkorodik, vagyis ledomborodik, mintha szépen lecsiszoltad volna.

Katbo írta...

Nagyon jók lettek.Nagyon kiváncsi vagyok a felhasználásukra is.
A filctollas neked a kiégetés után nem fogta meg a kezed?Mi úgy tapasztaltuk,hogy a porszerű anyagok,mint pl. a grafit,(lehet kapni szinező port is)az igazán tartósak.

Endy írta...

Ezt majd nekem is be kell szerezni ha hazamegyek! Olyan szèp dolgokat csinàltatok belole!

Elizaniko írta...

De jók !
A francba, egy újabb technika, amit ki kell próbálni ! :o))
No de ha nekem sima gázos sütőm van ,akkor honnan tudhatom, hogy mikor van 150, vagy 200 Fokos???

KicsiKató írta...

Katbo!

De, fogta, amíg ki nem hűlt, Addig óvatoskodtam a szélén fogva, de már nem fog!

Anikó, nekünk is gázos. Hát, gázos volt a helyzet először:)) Az elsőt magányosan beáldoztam, a hat fokozat közül (1-legmelegebb - 6 legkevésbé forró) a kettesen próbálkoztam, taz perc után meg se mozdult. Utána vettem fel a 3-asra, ott már volt hatás tíz perc után. A második körre pedig (fordítás után) egy picit még fentebb vettem.

Zsugorkalapot eddig csak az új boltban találtam a Petőfi Sándor utcán, 300 forint egy a4-es lap, ez kábé azon az áron van, ahogy rendelni is lehetne. Viszont fekete, fehér és opálos nincs. Kérdeztem a Luther udvarban is, de ott nem tartanak.

Lilang írta...

Kíváncsi vagyok hova fogod felhasználni őket.

martimez írta...

Nagyon jók lettek.Nekem az opálos tetszik a legjobban,mivel átlátszik ,könnyű a másolás,sülés után viszont már olyan ,mint a porcelán,most nem igazán van netem,de majd mutatom a fejleményeket,,,

Barbi írta...

Újra átolvastam a bejegyzésedet, kösz a sütési tanácsokat! Régóta van nekem is egy zsugorka lapom. Most már én is kipróbálom! :)

Judit írta...

Nagyon jó lett, én pár éve készítettem kis lapocskát, mint medál, de nem jött be nekem, viszont a gombbal bogarat ültettél a fülembe.

my interests írta...

Hi,
just wanted to say that I usually use foil paper to bake the shrinky dinks...as they are called in the US...and you won't need to turn them over...just need to watch carefully because they bake very fast, and once you take them off the oven allow a few seconds for them to straighten some and then turn them over... if you feel that it is necessary press them down with the handle of a spoon or knife..they'll turn out straight and smooth!

and thanks for your beautiful blog..love your work + the translation... I can work on the little Hungarian I have!!
kisses!

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails